Bruktpriser Rolex

Udokumentert påstand :D: Privatkjøp av Rolex på TS er et bedre kjøp enn fra enhver bruktsjappe noe sted i verden. Noe må de profesjonelle bruktklokke-pusher'ne leve av.

Derfor forstår jeg ikke tråder som "Tips til gode bruktforhandlere i Singapore/Dubai/Miami/Abu Dabi/Dhaka/Happaranda". Er man ute etter noe særegent kan man jo finne kuriositeter og sjeldenheter, men virker som de fleste er på jakt etter helt ordinær datejust/submariner/gmt/explorer.

Synspunkter?

Det er ofte mye fine klokker i omløp på TS. Og det er nok ofte mye lettere og hyggeligere og handle gjennom folk her, kanskje også tryggere, det er flere her inn som har mye fine klokker ute til salgs som er veldig ryddige og 100% til og stole på..

Som du sier hvis du skal kjøpe en klokke i utlandet for om trent samme pris som her i Norge og du må betale mva på den inn til norge, så kan det fort bli dyrere.

Det er nok mest fornuftig og handle her innen lands :) :D :D

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Det er vel sikkert tryggere og mer fornuftig å handle innlands når det kommer til klokker. Riktignok så føler jeg at hvis man først er på reise, så sitter pengene litt løsere, og selve skattejakten blant bruktbutikker er en god opplevelse, og ikke minst en god historie. :)

Skal man ha nyere Rolex er både pris og tilgjengelighet meget god her på TS. Når det gjelder vintage Rolex er det derimot langt mellom godbitene og det fører vel til at enkelte søker utenlands.

Kupper tråden noe, hva vil (burde) slike bezelmerker ha å si på en 25år+ 79090
v9uNQbM.jpg

(Fold bracelet ser greit ut, dog noe kort - servet i 2012)

Jeg blåser liv i denne tråden igjen, da bruktprisene på Rolex har gått opp litt det siste året. Selv ser jeg etter en daytona helgull, og har fått flere tilbud rundt 150000 på 2008 modeller som ikke har hatt service.

Jeg så for ganske nøyaktig et år siden at sånne gikk for 125000. Har noen info om hva som er en oppnåelig bruktpris idag? Jeg tenker spesielt på 116509 hvittgull. En prisstigning på brukte ur på nesten 25%, på kun et år høres brutalt ut.

Jeg blåser liv i denne tråden igjen, da bruktprisene på Rolex har gått opp litt det siste året. Selv ser jeg etter en daytona helgull, og har fått flere tilbud rundt 150000 på 2008 modeller som ikke har hatt service.

Jeg så for ganske nøyaktig et år siden at sånne gikk for 125000. Har noen info om hva som er en oppnåelig bruktpris idag? Jeg tenker spesielt på 116509 hvittgull. En prisstigning på brukte ur på nesten 25%, på kun et år høres brutalt ut.
Daytona hvitgull og Everose koster det samme. I 2011 kostet de 227K og ved siste justering nå i høst 312K, det er 37 % på 4 år!
Klart det påvirker bruktprisene også, men siste 2 år har det "tatt av".