Brun lærrem på Speedmaster pro

KAB

Medlem
30. juli 2010
Inspirert av watcuseek sin deilige tråd http://forums.watchuseek.com/f20/lets-see-pics-speedmaster-pros-brown-straps-558309-11.html

Jeg har en Omega Speedmaster Pro og trenger en tykk, fet, konjakkfarget lærreim (ikke nødvendigvis nato).
Jeg liker ikke at det er avstand mellom hodet og barrets. Hva anbefales?

Jeg kjøpte sonen sin lærnato for en tid tilbake for 250 kronasjer (http://shop.tidssonen.no/products/nato-skinn-22-mm-2222) og er bare fryktelig skuffet. Den er tynn og lefsete og ser ut som den er av materialet imitert skai. Tidssonen kan få den igjen om de vil...

Sannheten får man av fulle folk, barn og medlemmer av tidssonen. Jeg stoler på at sistnevnte kan bidra med sitt som vanlig :) Hva mener dere er den mest vellykkede komboen og hvor kjøpes den?@

Pics & links highly appreciated!!

// KAB

Speedy kler "alt".
Særlig brunt.
@Olando sine reimer er mine favoritter. Den han linker over her ser jo KNALL ut!

Her er min ex speedy på Olando reim.... (Ikkje det beste bilde, men det eg fant i en rotete Photobucket i farten....)

• Liker
Reaksjoner: Frost og Olando
Herlig Olando! Første svar og et knakande bra første forslag. Tror du forstår hvor jeg vil hen kvalitetsmessig...noe som er tykt og vil få en fin patina ved bruk.

Hva vil en slik herlighet uten hullingene komme på sånn ca?

Synes det er innmari vanskelig å anta tykkelse og kvalitet basert på bilde fra webshop's som selger zulu.
Noen konkrete forslag?

// KAB

• Liker
Reaksjoner: Olando
Mtp. Zulu så har jeg ikke noe godt svar dessverre. Når det kommer til reimen forstår jeg hvor du vil ja. Tar 800,- for reimene mine. Tro også jeg har noen aftermarket omega spenner liggende som man kan få med mot et lite tillegg. Send med en mail på strapsbyruus@gmail.com så blir vi enige om detaljer osv.:) har en speedy på vei inn så det blir nok laget endel reimer framover

• Liker
Reaksjoner: Jone og MrFinale
Har akkurat kjøpt min første Speedmaster, riktignok ikke pro. Spør muligens dumt, hvordan vet jeg at remmen passer til min Speedmaster?

Skinn-NATO er en risikosport... Har også hatt noen som har vært svært så tynne og lefsete. Den som jeg har beholdt er en som jeg har kjørt igjennom vaskemaskinen et par ganger for å få et mer slitt preg, og da ble den sånn:

Husker ikke helt hvor jeg kjøpte denne, men min erfaring er at legger man bitte-litt mer kroner i reima, så er det som oftest av bedre (og tykkere) kvalitet.

• Liker
Reaksjoner: Horgen og Sprocket
Har akkurat kjøpt min første Speedmaster, riktignok ikke pro. Spør muligens dumt, hvordan vet jeg at remmen passer til min Speedmaster?

Jeg antar at du har en Speedmaster Automatic? Det som avgjør reim-utvalget er avstanden mellom lugsa. Så vidt jeg vet er Automatic 18 mm.

Stemmer! 3511.50 heter modellen. Fant et bilde av samme klokke med den type reim jeg kunne tenkt meg. Er det 18mm mellom lugsa på denne? Noen tips til hvor de selger slike reimer til en ok pris?

Rq4XxUy.jpg

Stemmer! 3511.50 heter modellen. Fant et bilde av samme klokke med den type reim jeg kunne tenkt meg. Er det 18mm mellom lugsa på denne? Noen tips til hvor de selger slike reimer til en ok pris?

Rq4XxUy.jpg

Jepp. 18 mm. Drøssevis av reim-butikker på nett. Google er din venn her... :)

• Liker
Reaksjoner: hetu
Takker for hjelp! Reim er nå bestilt :) Kan gi tilbakemelding om kvaliteten er god hvis noen ønsker det. Et muligens dumt spørsmål til slutt: Trenger jeg et spesielt verktøy for å bytte fra metallenken til reim?