Matpakken mener du? Jeg har knytt min andel full Windsor-knuter, og å få de til å bli passe til snippen, er faktisk en kunst. Begynner å komme seg for min del, etter 20 år..
Takk for bump @Preacher, det var artig lesning.
Når det er sagt så er jo det at man ikke skal bruke brune sko etter kl 18 helt misforstått.
Poenget er at man ikke skal bruke lakksko før kl 18.
Så lenge man ikke uansett skal skifte til aftenantrekk med lakksko er det ikke slik at man ikke kan gå med de brune skoene.
Når det er sagt 2: Så er/var det jo en del som mener/mente at man ikke bruker brune sko i byen i det hele tatt, da det er "på landet"-antrekk. Men det er også helt uavhengig av tid.
Når det er sagt 3: Det er ikke noe i veien for å bruke brune sko til sort frakk.
Moralen er vel at den stakkars unge mannen var forvirret og forkvaklet og kunne hatt behov for litt veiledning.
Minner meg om et sitat i fra J.M. Ferner, når han studerte i London på 50-tallet. "Møtte du noen på gaten der, med upussede sko og hvite strømper, så var de nesten uten unntak nordmenn."Viktigste uansett farge er at skoene er pusset.
Minner meg om et sitat i fra J.M. Ferner, da han studerte i London på 50-tallet. "Møtte du noen på gaten der, med upussede sko og hvite strømper, så var de nesten uten unntak nordmenn."
@morini - kan legge til Ola N sin tolkning av "Business attire". I et selskap jeg deltok i, strøk mine landsmenn igjen på forståelsen.
Temmelig sikker på at BA ikke er basert på kontorantrekket til et hipt software selskap.
Nja, treningscomputer til bunad lukter jo nordmann eller evt amerikaner med norske aner, men treningscomputer til dress kan du nok se på mange andre folkeslag også. På lik linje med dykkerklokke til dress og andre ubrukelige stilvalg.Store treningscomputere istedenfor armbåndsur er vel også et sikkert kjennetegn på nordmenn. Til bunad, dress og alt annet