Bruvik

J

jayeff

Guest
Kom over denne artikkelen i Stavanger Aftenblad. For dem som måtte være interesserte ;)

2011-12-26200859.jpg

Har veldig lyst på en Bruvik Fjord, men hadde ønsket at det ikke var quartz. Flott klokke uansett. Hadde kjøpt den om den var en del billigere.

Rett ligger vell i sjiktet 10k. Jeg lurer litt på hvilken retning bruvik tar nå som han har gått over til quartz i fjord. Håper ikke det blir en vanesak :)

Rett ligger vell i sjiktet 10k. Jeg lurer litt på hvilken retning bruvik tar nå som han har gått over til quartz i fjord. Håper ikke det blir en vanesak :)

Jeg har bedt Knut om å ta en alvorsprat med Bruvik. Så får vi håpe at han tar til fornuften. Men, han selger nok dessverre for mange med quartz til at det kommer til å skje :(

Jeg har bedt Knut om å ta en alvorsprat med Bruvik. Så får vi håpe at han tar til fornuften. Men, han selger nok dessverre for mange med quartz til at det kommer til å skje :(

Ja det er det jeg har fått med meg også. Fikk ett skikkelig positivt inntrykk da det første uret ble pressantert, men etter dette har det bare gått nedover for interessen min dessverre:/ Black gold funket bare ikke for min del, og fjord har jo som nevnt quartz og ikke synes jeg kvaliteten på urskive eller visere holder mål i den prisklassen dessverre! :-/

PS, dette er ikke for å rake ned på bruvik eller noe lignende! Kun personlige meninger rundt merket å urene. Jeg liker godt visjonen til bruvik og er spent på resten av utviklingen :)

Ikke søren med 9000kr for en Quartz. Norsk ur er dog å like!! Syns det er drøyt med 90000 for en Alf Lie på 50mm med syke beskyttelsesbøyler også! De må nok prestere bedre før jeg handler, men et norsk ur i samlinga, ja takk.

Jeg liker til en viss grad Bruvik designet og det er kult at vi har en Norsk klokkeprodusent.
MEN når man begynner med vann i bak-lokket blir det litt mye RJ "Titanic DNA" for min smak;)

(da kan vi begynne og diskutere viss-vass på klokker og la skruehodene på AP RO være ifred)

Jeg liker til en viss grad Bruvik designet og det er kult at vi har en Norsk klokkeprodusent.
MEN når man begynner med vann i bak-lokket blir det litt mye RJ "Titanic DNA" for min smak;)

(da kan vi begynne og diskutere viss-vass på klokker og la skruehodene på AP RO være ifred)

Jeg ser heller ikke helt greia med vannet. Det blir litt for mye Moods of Norway for meg. Men, klokka har et tøft og rent design, som tiltaler meg :) Kommer den med automatisk urverk, til ca. samme prisen, er den absolutt en kandidat for meg :)

Jeg ser heller ikke helt greia med vannet. Det blir litt for mye Moods of Norway for meg. Men, klokka har et tøft og rent design, som tiltaler meg :) Kommer den med automatisk urverk, til ca. samme prisen, er den absolutt en kandidat for meg :)

Ja, disse klokkene selger jo ikke pga. innmaten. Men det er sikkert flere som sitter på gjerdet og venter på en automatisk versjon.

Men vis denne koster 9000,- med Quartz, da er vel Bruvik evt trolig klar for en del høyere pris med automatisk urverk..! Designet på nevnte fjord er ikke så ille, men personlig synes jeg prisen er uspiselig! Etter hva jeg har hørt er ikke finishen heller der den bør være i forhold til prisen..

Bruvik Black Gold kom jo med velkjente Valjoux 7750. Den kostet 23k.

Så, det er nok ikke til å fornekte at en evt. Fjord med ETA-verk vil koste noe mer enn 9k.

Da var en ny Bruvik modell ute som skal lanseres på basel.

419705_261330903946637_205766819503046_565549_2083347714_n.jpg

427404_261268290619565_205766819503046_565365_2122735966_n.jpg

Nok en gang er jeg lite imponert, om man skal ha safir bak må man i det minste feste på en ny og kjekk rotor IMO. Dette minner mer om baksiden til en fake klokke i mine øyne :/

Da var en ny Bruvik modell ute som skal lanseres på basel.

Nok en gang er jeg lite imponert, om man skal ha safir bak må man i det minste feste på en ny og kjekk rotor IMO. Dette minner mer om baksiden til en fake klokke i mine øyne :/

+1
Dette er ingen vinner i mine øyne.

Det må jo sies at det er et av de bedre designene fra Bruvik. Vil ikke si at han føyer seg inn i rekken av fashion-klokker, og han skal ha kudos for at han bruker automatisk urverk (og ikke quartz, som han brukte i Bruvik Fjord). Kanskje han endelig har lyttet litt til maset mitt? :p