Bruvik

Veldig kult med et norskt merke, og tommel opp osv. Men hva i alle dager er poenget å plutselig ødelegge "noe litt annerledes"-imaget med å dra inn en Pre-V spenne her da? Begynner dessverre å tendere mot et hvilket som helst tar-litt-her-og-der merke dette nå synes jeg.
Klart det er vanskelig å lage/designe noe HELT nytt, når det meste har vært brukt før, og heller ikke et poeng i seg selv kanskje, men å bare kopiere noe så markant som panerai sine spenner? Nei, det liker jeg dårlig.
BRUVIK FJORD mekanisk ur - FINN Torget

Jeg tror det der er en spenne som er mulig å få tak i utenom Panerai også. Jeg har bl.a en skinnrem med den spennen der på.

Det jeg bestandig har lurt på er hvorfor det står "Professional" på skiva. Hvilke profesjonelle siktes det til her? Blir man automatisk profesjonell dersom man kjøper dette uret, eller er det laget av profesjonelle?

Bumper denne tråden med denne nyheten:

Bruvik Fjords er altså nominert til European Watch of the Year i kategorien Dameur til under 100.000 kroner.

bruvik+2.jpg

Kanskje ikke den mest prestisjefyllte klokkeprisen, men i fjor var det et ur fra Parmigiani som vant dameklassen, året før en Zenith El Primero-variant.

En fjær i hatten for Bruvik.

Dette synes jeg er bra. En fjær i hatten er det iallefall! All grunn til å gratulere og samtidig minne om hvor vanskelig det er å bli profet i eget land...

Mange gratulasjoner til Rune!

Lady Fjord syns jeg er et veldig vellykket design, og det fineste dameuret jeg har sett i år i sin prisklasse.

Det kule med Bruvik er Fjord modellen med vann i baklokket. Originalt!

En gammel studiekamerat heter Bruvik. Jeg har aldri forstått hvorfor han ikke har en slik...

:cool:

Fin artikkel om Bruvik og videre vekst i østen, i dagens Finansavis