Jeg er stadig på jakt etter gode jeans i god kvalitet men dette er ikke alltid like lett med mine 1.94 cm, nå har jeg kjøpt en del bukser fra Franske A.P.C som har bra snitt men dårlig kvalitet! Hvor kjøper dere bukser og jeans?
Jeg har en haug med disse: https://zarembabespoke.com/lookbook/zaremba-magnum-high-waisted-jeans/
Har til gode å komme over RTW-jeans jeg liker bedre.
For målsøm av penere bukser har jeg god erfaring her: https://www.quyandco.com/welcome
EDIT: Vintage Levis kan også være et alternativ. Da er Solitude Vintage rett sted å henvende seg: https://www.instagram.com/solitudevintage
Jeg vet ikke om raw denim er din kopp med te, men jeg har brukt det i noen år nå. Jeg har kjøpt 3 par fra Gustin (samt noen skjorter, en kortmappe og en jakke) og er veldig fornøyd med det. Businessmodellen deres er sånn at de annonserer en modell laget av en spesifikk type stoff, også må man melde seg på - om å være kjapp på populære modeller! Når den er "fulltegnet" går de i produksjon og sender ut fortløpende etterhvert som det er produsert. Det betyr at du risikerer 1-3 mnd ventetid om du er uheldig. Men tingene deres er bra, veldig bra.
Den siste buksen jeg kjøpte fra dem er en av klassikerne deres, Okayama Standard. Det er en passe (14.5oz) heavy blå denim fra Japan, som sitter som et skudd og som er i ferd med å bli veldig pen. Er du som meg passe lang i bena er det jo OK at inseam er fast 34 på W<34 og 36 over (man skal jo ha en pen brett nederst på selvedge, må vite).
Jeansene er selvsagt uten unødvendige logoer, jålepynt og dilldall. Kun, gode, solide, ærlige jeans som varer i mange år.
Det kommer litt an på hva du mener og hvor ofte du bruker den. 14.5 oz er medium vekt, og noen uker til en måned eller to med jevn bruk (~daglig) gjør susen.Hvor lang breake in er det på en 14,5oz? Vasker du den eller lar du den gå uten det første året?
Jeg hadde faktisk et par av disse ganske nylig. Veldig fornøyd med dem, men de varte ikke lenge dessverre.Har selv gode erfaringer med Lee sin Luke-modell. Ikke svindyr, men vel så holdbar som både 400kr og 1400kr jeans i min erfaring. Gniss som @aksgro nevner er bare noe man må leve med, og noe som betyr at jeans sjeldent lever over 2 år i mitt eie.
Jeg var faktisk i Fort Worth i fjor og så på et enormt utvalg Wrangler jeans. Tviler ikke et sekund på kvaliteten, men problemet var nettopp at det var Cowboy fit. Dvs smal over rumpe og lår, og bootcut til cowboystøvler. Man slipper nok unna med det i Texas - det er verre med Grünerløkka!Er selv 1.90 og går mye.
Jeg har kjøpt alt mulig gjennom årene: fra Levis til Caterpillar, Dickies etc
Nå har jeg bare brukt Wrangler 13MWZ siden 2015.
Disse er 14.75 oz.
De tåler mer enn Levis og lignende : det er ikke samme veving.
13MWZ er veldig rimelig priset og man finner den litt overalt: jeg kjøper de på eBay rett fra USA.
På eBay blir det ofte 400Kr maks alt inkludert.
"For more than 70 years, our 13MWZ Cowboy Cut® jeans have been a tried-and-true wardrobe staple for cowboys across the country. Today, 13MWZ is the official ProRodeo competition jean."
Vis vedlegg 224060
Jeg var faktisk i Fort Worth i fjor og så på et enormt utvalg Wrangler jeans. Tviler ikke et sekund på kvaliteten, men problemet var nettopp at det var Cowboy fit. Dvs smal over rumpe og lår, og bootcut til cowboystøvler. Man slipper nok unna med det i Texas - det er verre med Grünerløkka!