Bukse-tråden!

Er det noen som har tips til jeans/bukser til kontoret som ikke koster 3000kr paret og har masse logoer og initialer på seg?

Vil prøve fysisk i butikk her i Oslo før kjøp
Livid pleide ihvertfall å ha brukbar kvalitet, men det er lenge siden jeg har handlet der. Ellers så holder jeg en knapp på Meyer bukser / chinos, som jeg synes har god kvalitet. Livid har egen butikk i byen, Meyer bør kunne handles over disk flere steder antar jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Støtter forslag om Livid. Har to stykk i modellen Kai som jeg er veldig fornøyd med.

 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Er det noen som har tips til jeans/bukser til kontoret som ikke koster 3000kr paret og har masse logoer og initialer på seg?

Vil prøve fysisk i butikk her i Oslo før kjøp
Uten tvil Levis, 501 er jo alltid bra. Men spørs jo hvordan jeans modell(er) du liker.

Liker du "straight leg" er også Lee Daren en fin modell
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Litt morsomt før og etter bilde. Levis 512 med et par år på baken vs. helt ny. T-shirt er nok 10 år ca. Det rare er at man ikke helt merker at det slites..

1724595538780.png
 
Kan anbefale jeans fra bla. Brycelands og Full Count. Chinos fra Soundman, Berg&Berg og Rubato er alle knall. Selv liker jeg veldig godt «Alfie» modellen til Berg&Berg som kommer i flere ulike stoff.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Noen som har tips til (litt tykke) ullbukser? Ikke dressbukser, men ikke joggebukse heller, ull- chinos kanskje? Ser at noen produserer ull-denim, men det er rådyrt og ikke mulig å prøve, så blir gamling på passformen.
Cavour har disse:
IMG_1503.jpeg

Men de er slim fit og liker ikke cargolommen.
 
Redigert:
Jeg ser at Incotex så vidt er nevnt tidligere i denne tråden. Jeg har bare ett par (så langt) fra dette merket, og kan bare anbefale det på det varmeste. Relativt dyrt, men her får man virkelig hva man betaler for. Dette er et "buksemerke"; altså de lager bukser, og det er det. Tidligere (og muligens fortsatt) produserte de bukser for diverse designere, men har visst de siste 20 årene (også) operert under eget merke.
 
Jeg ser at Incotex så vidt er nevnt tidligere i denne tråden. Jeg har bare ett par (så langt) fra dette merket, og kan bare anbefale det på det varmeste. Relativt dyrt, men her får man virkelig hva man betaler for. Dette er et "buksemerke"; altså de lager bukser, og det er det. Tidligere (og muligens fortsatt) produserte de bukser for diverse designere, men har visst de siste 20 årene (også) operert under eget merke.

Tja. Ikke helt.
Incotex produserer bukser under Slowear paraplyen som har mye mer enn bare bukser.
Ellers helt enig i at dette er kvalitet på et annet nivå.
Eneste negative jeg har opplevd er at de ikke er veldig robuste.
For litt hard bruk bør man kanskje gå for et litt mindre "delikat" stoff.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Tja. Ikke helt.
Incotex produserer bukser under Slowear paraplyen som har mye mer enn bare bukser.
Ellers helt enig i at dette er kvalitet på et annet nivå.
Eneste negative jeg har opplevd er at de ikke er veldig robuste.
For litt hard bruk bør man kanskje gå for et litt mindre "delikat" stoff.

Jeg ser poenget men Incotex er en tradisjonell produsent som tilbyr forhandlere tusenvis av forskjellige stoffer når det bestilles for neste kolleksjonen og det velges nesten utelukkende vaskede, mykere, umiddelbart komfortable kvaliteter som slites fortere enn tyngre, rå produkter. Mulighetene er der hos Incotex, det gjenstår å finne en forhandler som tar sjansen på å satse på et annerledes utvalg ( i egen Slowear distribusjonskanal også holder de seg til det som er lettere solgt). Det hadde vært knall å kunne kombinere den overlegne konstruksjonen med veldig holdbare stoffer.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU