Bump av solgte klokker

Jeg er ikke enig med deg her, Juice. Jeg synes definitivt at det bør være mulig å poste spørsmål om alder/tilstand/bilder og t.o.m diskutere i salgstråder (noe som kan være nyttig f.eks hvis det er tvil om hvor korrekt selgers opplysninger/påstander er). Det som går meg på nervene er frekkheter og meningsytringer i salgstråder, samt for tidlig bumping. Jeg kunne heller tenkt meg mer aktiv tilstedeværelse av moderator/admin i salgsforumet, slik at unødvendige poster kan slettes/flyttes og regelbrudd kan påtales med mer tyngde.

Mogens - ja, det er ikke fritt for at det var en del av grunnen. Jeg er glad for at du slettet posten din, jeg syntes den var upassende.

Ja, det vil være interessant å se hvordan en slik løsning kan fungere.

Jeg mener imidlertid at det bør være mulighet for prisreduksjon og 7-dagers bumping, ved å løfte tråden. Mest for Kjøp og salg-trådens relevans. Det legges ut veldig mye forskjellig der, og så lenge tråder ikke kan slettes og det er mange som ikke oppdaterer annonser med "solgt" vil man måtte bla seg ganske langt og lese mange irrelevante annonser.

Se på side 3 i "Kjøp og salg" nå. Der ligger det 7 WTB annonser, 7 som er solgt og 5 tilsalgs (eller ikke merket solgt og venter på "bump" i morgen). Jeg tviler på at mange gidder å bla seg noe særlig lenger tilbake etter å ha sett denne siden. Det morsomme med "Kjøp og salg" på TS (ihvertfall for nykommere) må jo være å se litt hva som rører seg her eller få litt ny inspirasjon, for de fleste klokkene havner jo også på finn.no.

Så for å gjøre et kort poeng litt langt, så tror jeg at hvis ikke de kan "bumpes" opp igjen, vil det bli med det ene forsøket for de fleste (med mindre man gjør som på enkelte andre forum hvor annonser kan postes helt på nytt, etter et gitt tidspunkt).;)

Jeg er ikke enig med deg her, Juice. Jeg synes definitivt at det bør være mulig å poste spørsmål om alder/tilstand/bilder og t.o.m diskutere i salgstråder (noe som kan være nyttig f.eks hvis det er tvil om hvor korrekt selgers opplysninger/påstander er).

Er enig med Krille her.
Hvis vi skulle komme i det uføret at "scammere" inntar kjøp/salgs forumet ville jeg satt stor pris på et innlegg som advarte andre forum-medlemmer før en stakkar går i baret.

I et annet forum jeg er medlem av har de i Kjøp/salg-delen lagt til en funksjon som gjør at om man forsøker å legge til et nytt innlegg i sin tråd før den angitte "karantene-tiden" for bumping er over, vil den ikke dukke opp som et innlegg, men bli lagt til i bunnen av forrige post man skrev.

Merk at dette kun skjer dersom det ikke er andre som har skrevet innlegg i post i mellomtiden. Man kan derfor besvare spørsmål e.l. som blir postet av andre med et nytt innlegg, men om man forsøker seg på "snik-bumping" ("prisen er satt ned med 50,- hvis du kjøper innen en time", "la til et nytt bilde fra den samme vinkelen som før" osv.) vil denne teksten bli postet i tidligere innlegg, og tråden forblir "ubumpet".

Finnes slik funksjonalitet i dette forumet?

Burde vi oppfordre alle som har solgt en klokke til å oppdatere annonsen, uten å legge solgt som nytt innlegg? Irriterende for alle med aktive annonser at den havner under de som er solgt...

Tenkte og lage en egen tråd om bumping av solgte klokker, men ser at Mogens kom
meg i forkjøpet. Syntes det er irriterende og lite nødvendig og bumpe solgte klokker!
Dermed basta.....