Dette har vært gjort utallige ganger før, men la oss drømme oss litt vekk i høststormene.
Vi trenger litt meningsløst tidsfordriv her.
For å gjøre det enklere mtp priser: 1 mill NOK = 165 000 USD.
Hvor går du og hvorfor? Går du i én rådyr Patek med "grande complications", eller går du berserk i vintage eller edle metaller, eller kjører du safe med drøssevis av sportsmodeller fra de kjente og kjære?
Prisene må være realistiske og du må holde budsjettet
NB: Pics or it didn`t happen!!!!
Ingen bilder, ingen samling. Helst wrist shots.
Jeg begynner.
Tanker:
En samling i denne klassen trenger etter min mening en Patek. Og noe i gull. Og en eller flere klassikere av sportsmodellene. Et dressur. En Panerai. Og noe litt utenfor allfarvei.
Ok here goes.
Patek Philippe 5725/1a-001.
Pris 43K USD
Panerai 372:
Handler denne brukt for 9000 USD inkl mva
En OMEGA Speedmaster og en Rolex Sportsmodell må med
Tilsammen 15K USD.
Så må vi han en vintage Rolex SD, 1665 Great White.
Antar denne ligger på ca 14K USD
En heftig flieger må jeg også ha, klinker da til med IWC Big Pilot, i Top Gun-versjonen for å få inn litt andre materialer enn SS.
12K USD.
Da nærmer jeg med slutten her.
Et dressur i gull må inn.
Dette blir JlC UT Moon 39 i rosé, som er latterlig flott!
15K USD for denne.
Da har jeg brukt 108K USD og har altså litt igjen og kose meg for
Da slenger jeg inn noen koseklokker
Rolex Daytona "Panda/Racing Dial" i hvitt gull. Denne plukker jeg opp for 25K USD
Jeg slenger også inn Audemars Piguet Royal Oak for sikkerhets skyld - men ikke hvilken som helst. Skeleton i SS. Man "mister" da den legendariske "vaffel-skiven", men det er likevel en ok trade off for innsyn til det urverket
30K USD.
Da kom jeg til 163 000 USD for min beskjedne samling. De siste 2000 usd beholder jeg til servicekostnader
Jeg ser at jeg skulle hatt inn en FP Journe, mulig jeg må la Daytonaen går for en slik.
Okay, the table is yours, have at it, boys!
Vi trenger litt meningsløst tidsfordriv her.
For å gjøre det enklere mtp priser: 1 mill NOK = 165 000 USD.
Hvor går du og hvorfor? Går du i én rådyr Patek med "grande complications", eller går du berserk i vintage eller edle metaller, eller kjører du safe med drøssevis av sportsmodeller fra de kjente og kjære?
Prisene må være realistiske og du må holde budsjettet
NB: Pics or it didn`t happen!!!!
Ingen bilder, ingen samling. Helst wrist shots.
Jeg begynner.
Tanker:
En samling i denne klassen trenger etter min mening en Patek. Og noe i gull. Og en eller flere klassikere av sportsmodellene. Et dressur. En Panerai. Og noe litt utenfor allfarvei.
Ok here goes.
Patek Philippe 5725/1a-001.
Pris 43K USD
Panerai 372:
Handler denne brukt for 9000 USD inkl mva
En OMEGA Speedmaster og en Rolex Sportsmodell må med
Tilsammen 15K USD.
Så må vi han en vintage Rolex SD, 1665 Great White.
Antar denne ligger på ca 14K USD
En heftig flieger må jeg også ha, klinker da til med IWC Big Pilot, i Top Gun-versjonen for å få inn litt andre materialer enn SS.
12K USD.
Da nærmer jeg med slutten her.
Et dressur i gull må inn.
Dette blir JlC UT Moon 39 i rosé, som er latterlig flott!
15K USD for denne.
Da har jeg brukt 108K USD og har altså litt igjen og kose meg for
Da slenger jeg inn noen koseklokker
Rolex Daytona "Panda/Racing Dial" i hvitt gull. Denne plukker jeg opp for 25K USD
Jeg slenger også inn Audemars Piguet Royal Oak for sikkerhets skyld - men ikke hvilken som helst. Skeleton i SS. Man "mister" da den legendariske "vaffel-skiven", men det er likevel en ok trade off for innsyn til det urverket
30K USD.
Da kom jeg til 163 000 USD for min beskjedne samling. De siste 2000 usd beholder jeg til servicekostnader
Jeg ser at jeg skulle hatt inn en FP Journe, mulig jeg må la Daytonaen går for en slik.
Okay, the table is yours, have at it, boys!
Redigert: