Bytte av skive på Royal Oak

Medlem
6. juli 2010
Sted
Oslo
Er det noen som har erfaring med bytte av skive på AP Royal Oak Chronograph?
Jeg ser det ligger en ute til salgs, men den har sort skive.
Jeg kunne eventuelt tenkt meg å bytte til hvit.
Vet noen hva det vil koste?

Mener å huske at noen her på forumet nevnte at service på AP ROO var svært dyrt i Norge for ikke så lenge siden. Vet ikke om det gjelder for denne også

Jeg husker jeg leste det jeg også, men de kom vel frem til at det ikke var så aller værst likevel.?

Jeg tror noe slikt vil koste mye mer enn det smaker (hvis AP i det hele tatt gjennomfører noe slikt). Hvorfor ikke bare kjøpe en RO med riktig skive in the first place?

Det er godt mulig jeg husker feil, men fra tiden jeg hadde en RO med 3120 verk, mener jeg det ble nevnt at en vanlig service fort kunne bli rundt 10.000 kroner samtidig som at uret måtte sendes til Sveits. Ur av et kaliber som AP er dyre i drift :(

Jeg tror noe slikt vil koste mye mer enn det smaker (hvis AP i det hele tatt gjennomfører noe slikt). Hvorfor ikke bare kjøpe en RO ed riktig skive in the first place?

Støttes!

Tilrådningen min er uforbeholden; - let heller litt lenger og eventuelt legg inn de ekstra kronene (eller dollaren) på den versjonen du egentlig ønsker. Da er alt ved uret originalt og "jomfruelig" - slik dette uret fortjener (og bør være).
Som eier vil jeg like å ha et ekte og originalt ur.
Som kjøper vil jeg det samme.

Hvorvidt skiveskifte utløser spørsmål ved både garanti, annenhåndsverdi og hvorvidt en AD foretar noe slikt, skal jeg ikke spekulere i.
Det bør du i såfall sjekke opp med eksempelvis Bjerke i Oslo før du lar deg friste.

Ja det var ikke billig. Ja, hadde jeg kommet over det så hadde jeg kjøpt det. Men nå lå det en med sort skive ute som var relativt billig:)

I noen sammenhenger vil skivebytte medføre at man endrer modellnr på klokka. Tror mange merker ikke liker å gjøre dette.