Bytte bil eller ikke?

Du kunne kjørt min strategi og spart deg for mye bryderi. Ikke nevn noe neste gang, bare bytt bil - og si at du har byttet når du har fått den nye. Akkurat som med klokker.

1367173200918265788.jpg

:)

Er det bare jeg som synes den så bedre ut før faceliften? Likte bedre de originale lyktene, resten er det uansett ikke så lett å se forskjell på.
audi-a6-allroad-1.jpg

@torode, jeg tror det kommer veldig an på situasjon og kone. Jeg var i samme situasjon for et par år siden, etter under et år med en møkka-Q3 (Audi Q3) som kona trumfet gjennom fordi hun ville sitte høyt. Jeg falt for en 3-liters A6, S-line i stedet for allroad-utgaven, men samme motor, Quattro, S-tronic etc. og alt av tilbehør (et år gammel gjennom Autoarena). Innebar mer enn en dobling av pris sammenliknet med Q3en og var ikke lett å selge inn, og antakeligvis veldig uansvarlig i vår situasjon.

Jeg solgte det inn ved å spille på egenskaper ved bilen som var viktige for oss som småbarnsfamilie etc. og la det litt fram som at man nesten måtte ha såpass for å få disse egenskapene. Stort bagasjerom med rett fasong (stasjonsvogn vs. SUV), men likevel stor bil som er sikrere ved kollisjon, ligger lavere på veien så vi kommer oss hurtigere fram uten at ungene blir bilsyke, trygge forbikjøringer krever V6er, Quattro er et must over fjellet med unger i bilen etc. etc. Fungerte overraskende bra, men så er det jo faktisk også litt sannhet i disse poengene.

P.S. Siden det har blitt nevnt litt fram og tilbake her: Jeg er veldig fan av BMW, men Audi ligger såpass langt foran når det gjelder innvendig komfort (multimedia, interiør, tekniske løsninger etc.) at det blir vanskelig å bytte. Så er vel A6 Allroad også noe av det beste Audi har å by på, det skal vel mye til å bli skuffet der - og blir nok en hyggelig overgang fra X3en.. :D

Redigert av en moderator: