Bytte reim på Casio ProTrek

Medlem
9. feb. 2014
Hei!

Har ikke veldig peiling på klokker, men har fått en Casio ProTrek 2500T i gave. Denne har en reim av metalledd (?). Jeg skal bruke klokken hovedsakelig ute og synes det derfor er mer praktisk med en reim av gummi/plastikk eller noe lignende. Liker også låser med en sånn nål bedre enn en klikklås. Jeg har derfor noen spørsmål.

1. Kan jeg kjøpe hvilken som helst annen reim på nettet/i en butikk, og denne vil passe til min klokke? Eller er det ulike modeller med forskjellige festemekanismer?

2. Noen som kan anbefale en reim til friluftsliv som passer til kravene mine som nevnt over?

3. Er bytte av reim noe jeg kan gjøre selv, eller er det greiest å dra til en urmaker?

Ble veldig klønete skrevet, men setter pris på alle svar :)

Ser ut som du trenger en reim som er 22mm bred der den festes i kassen. Står ikke noe om bredden på den du linket til.

Får du til å ta av de "pinnene" som holder på plass lenka? Hvis ja kan du skifte selv. Hvilken som helst 22mm bred reim skal vel passe.

Redigert:
Ser ut som du trenger en reim som er 22mm bred der den festes i kassen. Står ikke noe om bredden på den du linket til.

Så en NATO reim på 22mm vil passe? Noen som vet om et sted i Oslo de bytter reimer? Helst nært sentrum

Heisann,

Hadde samme problematikken selv tidligere, men jeg ville da gjerne bli kvitt gummireima på min PRG-240.
Kjøpte meg adapter fra tiktox, og bestilte meg en tilfeldig nato reim (22mm) fra ebay for en billig penge.

Resultatet er helt OK, har faktisk klokken på meg akkurat nå, men siden adaptrene utvider avstanden mellom lugsene (rettelse: avstand mellom lugsene forblir den samme, men adaptrene bygger ut fra lugsene og reima festes på adaptret, så for enkelhelts skyld kan man si at avstanden på lugsene øker og det kan bli stramt spenn på natoen som da tres gjennom lugsene og under klokken) så er det akkurat at det går med den nato-reima jeg fikk tak i.

Beklager vanskelig forklaring ovenfor, men vet ikke helt hvordan det kan formuleres enklere :D

image-3.jpg