Bytte ut Omega Aqua Terra GMT med Rolex Deepsea?

Medlem
15. sep. 2010
Hei dere.

Jeg er noe i tvil om en sak som jeg gjerne tar litt input på. Jeg var usikker på om jeg skulle poste det her i Rolex tråden, eller i Omega tråden. Kanskje burde det vært begge steder...

Jeg har en Aqua Terra GMT av relativt ny dato. Mange mener det er noe av det vakreste som noen gang er kommet fra Bienne. Og jeg er sånn sett enig. Visere, Omega logo og dials i hvitt gull, teakinspirert skive og fine linjer. Jeg har både den originale lenken, og Omegas originale croc lærrem som den også kommer på. Det vil si at samlet ny pris her hjemme vel ligger i noe i overkant av 60 laken. Klokken på lenke koster 55 000, men tro meg, de lærremmene med original foldelås gis ikke bort...

Bilde av klokken under her, men til spørsmålet: Jeg har hatt den et halvt års tid nå, men klarer ikke helt å fri meg fra følelsen av at jeg bare er 90 prosent i mål - selv om klokken er griselekker. Kanskje er det et snev av "mye vil ha mer", eller en avart av den berømte "tre-fots syken" for fritidsbåter? Uansett så slutter jeg ikke å se etter de siste ti prosentene.

Jeg vurderer altså å avstå min superflotte Omega til fordel for en Deepsea. Jeg liker klokkene litt chunky og voksne, så jeg synes faktisk bare Rolex har en eneste modell som kunne fungert for meg. Resten blir for finslig.

Det å bytte Omegaen på bildet under her i en Deepsea, er det pur galskap, litt hipp som happ, eller det eneste fornuftige...?

Your votes please!

23113445206001-40.jpg

23113445206001-30.jpg

23110445206001-20.png

IMO: Nei.

Jeg liker ikke Deepsea, rett og slett pga. helt feil proporsjoner på kasse vs lenke. Da ville jeg heller ha beholdt Omegaen.

Jeg hadde samme dilemma med min Omega (ploprof) fikk ikke Omegaen helt til å være 100%
Så jeg gjorde det, byttet bort Omegaklokken mot en en DSSD.
Angrer jeg? nope!
Så jeg hadde byttet. Lykke til:D

DSC07215.jpg

I og med at du allerede tenker på bytte (og lager en tråd her) er det vel kjørt for denne klokken.
Du er 90% fornøyd? Det duger ikke. Man bør vel strengt tatt være 100% i min bok.
Klokka kan være så pen den bare vil. Er man ikke helt fornøyd er det bare en ting å gjøre.

DSSD er en überfet klokke. Hvis du skulle angre er den nok lettere å få solgt enn Omegaen uansett.

Jeg ville også byttet. Livet er alt for kort til bare å være 90% fornøyd med en så viktig ting som en klokke;)

img1051am.jpg

Selv om jeg ikke synes DSSD er den fineste Rolex modellen, ville jeg nok byttet.
Mest fordi du ikke er 100% fornøyd med Omegaen.
Jeg synes Omegaen er råflott. Men kan tenke meg andre modeller som er enda finere. Som f. eks. Speedmaster Gmt.

Det skal mye til å ikke bli fornøyd med en Rolex. Bytt. :mrgreen:

Enig med UJU, siden du allerede tenker på det er Omegaen fortapt uansett :)

Bare husk at vi må ha en lunch så jeg får sett den før den byttes ut!

Jeg ville byttet til Rolex.... men så går nå jeg rundt med en Steinhart ocean forty four.. som er mer som smidd etter deepsea.... Jeg SKAL ha en deep sea en dag før eller siden... blir sikkert siden...men en dag.....

En nydelig Omega!
Ville derfor tatt meg meget god tid var jeg deg.
90% fornøyd er vel egentlig ganske bra, er ikke mye av spenningen borte den dagen du treffer 100%? Er det mulig?
Faren kan jo også være at du bytter til noe som gjør deg 75% fornøyd.
Smittefaren er jo også meget påtrengende her når det gjelder Rolex og det er jo mye annet fint.
Så mitt tips: ta deg god tid, vurder nøye og se på andre merker også.
Alternativt kan du jo spare mens du tenker og ha både Omega og Rolex ;)

Veldig artig med så mange engasjerte mennesker. Tusen takk for svar alle sammen.

Jeg har god tid med dette, men legger nok ut Omegaen snart for å teste interessen. I verste fall napper det ikke, og da er saken avgjort.

Det er noen i forumet og på tråden her, og faktisk også en AD eller to, som sier at Deepsea er litt uproporsjonert. Sånn å forstå at lenken, som er den samme som for mange andre Rolex modeller, blir for puslete på en så stor kasse. Tanker om det?

Rolex sier Deepsea er en 43mm, men fabrikantene måler dette litt ulikt. For Rolex er det (angivelig) diameter på bezel som gjelder, mens for andre er det med krone etc. Er det riktig at Rolex måler bare bezel? I så fall er den jo relativt voksen... Kommer naturligvis til det, men har ikke sett den hos AD ennå. De er utsolgt for øyeblikket her i byen.

Er det noen som har sett den målt mot andre, og kan si noe om størrelsen for eksempel i forhold til Super Avenger?

Størrelsen på DSSD er mildt sagt omdiskutert. Mange har hatt den og mange har solgt den igjen nesten like raskt. Enkelte her har sogar hatt den flere ganger...
rkjersem her på forumet har hatt både DS og Breitling SA og om ikke jeg husker helt feil er nok SA langt mer komfortabel iflg han. Det har vært endel diskusjon rundt dette uten at jeg klarer å finne trådene her og nå...

Du må i alle fall prøve klokka og være innenforstått med størrelsen før du bestemmer deg, ellers er sjansen stor for at du ikke blir tresiffret prosent fornøyd. I alle fall om dette er ei klokke du ser for å ha i mange år.

Har forøvrig ingen personlig erfaring med klokka. Har ikke en gang sett den i live... ;)

Lykke til med jakten på drømmeklokka

Jeg har selv kun hatt den på hånden et par ganger, men for min del er den mildt sagt en svært lite elegant stålklump. For min del er 40 mm Rolex helt perfekt, og DS ser bare ut som en "bolet" versjon.

Litt på samme måten en Rayton Fissore Magnum ser ut som en bolet Fiat Uno (bortsett fra at det i den sammenhengen er kult).

Jeg har hatt min DSSD nå i to år og er veldig fornøyd. Men ja, lenken kan se litt underdimensjonert ut i starten. En vanesak, jeg kom fort over det, andre gjør det ikke.

Størrelsen på DSSD er mildt sagt omdiskutert. Mange har hatt den og mange har solgt den igjen nesten like raskt. Enkelte her har sogar hatt den flere ganger...
rkjersem her på forumet har hatt både DS og Breitling SA og om ikke jeg husker helt feil er nok SA langt mer komfortabel iflg han. Det har vært endel diskusjon rundt dette uten at jeg klarer å finne trådene her og nå...

Du må i alle fall prøve klokka og være innenforstått med størrelsen før du bestemmer deg, ellers er sjansen stor for at du ikke blir tresiffret prosent fornøyd. I alle fall om dette er ei klokke du ser for å ha i mange år.

Har forøvrig ingen personlig erfaring med klokka. Har ikke en gang sett den i live... ;)

Lykke til med jakten på drømmeklokka

Kan bekrefte dette!

Jeg har hatt den 3 ganger og har solgt den like fort.

Jeg elsker utseendet og den ser helt rå ut. Men når man får den på hånden synes jeg den rett og slett blir ubehagelig i lengden.

SA har jeg også hatt 3 ganger og denne er både større og tykkere, men virker mindre og tynnere grunnet at den ligger bedre på hånden. Som andre sier, det føles som at Deepseaen rett og slett er en klump på håndleddet.

Dra og prøv ut klokken først, da finner du raskt ut hva du føler. :)

Lykke til !

try before buy som alle sier, den var for stor for meg:(

Får mer og mer sansen for 116610 jeg. 16610'en min lever dog trygt i uoverskuelig fremtid med sin klassiske look og mandre andre modeller jeg vil ha før en 116610, men hei hopp for en nydelig sak den maxikassen begynner å se ut som....

:D

Hei Chris, ja er det ikke rart? Første gang jeg så maxicasen, kunne jeg overhodet ikke forstå hvorfor Rolex hadde valgt å bryte så brutalt med den klassiske og strømlinjede oysterformen. Nå som jeg har glant på den "firkanta" kasse snart et par år, fått tatt og følt litt på den, må jeg erklære det hele som en genistrek :D Klokka er genial på alle områder. :D