Takk for hyggelige ord
Så er tiden kommet for en liten avduking av det som er en nesegrus hyldest av en legendarisk Panerai, nemlig gode, gamle 6152/1 med Angelusverk fra 1956. Med en twist
Angelusverket hadde 7 dagers gangreserve, i motsetning til de Rolexverkene som ble brukt opprinnelig. Angelusverkene har også den lille sekundviseren kl 9, også det i motsetning til Rolexverkene.
Dette er en hyldest, dvs en homage, laget for å se ut som den er fra 1956. Det er ikke brukt Panerai-navn eller logoer på klokken. Som dere ser, har jeg fått navnene til mine to sønner på skiven. Litt artig synes jeg.
Og grunnen er åpenbar - det har aldri vært min intensjon å utgi denne for å være The Real Deal. Dette blir en kurios morrosak å ha i boksen, a la sonens egen Polaris-homage noe tid tilbake.
super-compressor-hommage-fellesbestilling
Prisnivået på originalen, 6152/1, er vel rundt millionen++
De som måtte få kvalmebyger av et slikt prosjekt har jeg en viss forståelse for, men jeg setter pris på at det holdes utenfor denne tråden
Det har tatt ca 6 måneder å få denne ferdigstilt, og jeg må si meg godt fornøyd med resultatet. Buet og skitten plexi, grovkornet skive, kasse med slitasje og patinerte visere. Nydelige og myke remmer. Selv boksen den kom i er "vintageifsert".
Originalen - 6152/1 Angelus.
Min skamløse hyldest with a twist
Bilder tatt av produsenten (Martin Ellard, Wales)
[/URL][/IMG]