Callahan kaster bort tid

Mye finner klokker du har, og som du har hatt! Må si jeg sliter litt med å skille de to ;) Synes spesielt Exploreren på Norges reim var fine greier, Kagge style. Ellers er det mye annet bra her også, gleder meg til nye tilskudd og utskiftninger! :D
 
En liten oppdatering :)

1bad7c9e028011e3a4fb22000a1f97ec_7.jpg




 
  • Liker
Reaksjoner: Deleted member 6349
fyfader for en trio, har ikke fått sett/holdt på en slik Hamilton, men den ser skikkelig nice ut. Du har jo alt i den trioen
 
Takk for hyggelige ord :)

Så er tiden kommet for en liten avduking av det som er en nesegrus hyldest av en legendarisk Panerai, nemlig gode, gamle 6152/1 med Angelusverk fra 1956. Med en twist :)

Angelusverket hadde 7 dagers gangreserve, i motsetning til de Rolexverkene som ble brukt opprinnelig. Angelusverkene har også den lille sekundviseren kl 9, også det i motsetning til Rolexverkene.

Dette er en hyldest, dvs en homage, laget for å se ut som den er fra 1956. Det er ikke brukt Panerai-navn eller logoer på klokken. Som dere ser, har jeg fått navnene til mine to sønner på skiven. Litt artig synes jeg. :) Og grunnen er åpenbar - det har aldri vært min intensjon å utgi denne for å være The Real Deal. Dette blir en kurios morrosak å ha i boksen, a la sonens egen Polaris-homage noe tid tilbake. super-compressor-hommage-fellesbestilling

Prisnivået på originalen, 6152/1, er vel rundt millionen++ :eek:

De som måtte få kvalmebyger av et slikt prosjekt har jeg en viss forståelse for, men jeg setter pris på at det holdes utenfor denne tråden :)

Det har tatt ca 6 måneder å få denne ferdigstilt, og jeg må si meg godt fornøyd med resultatet. Buet og skitten plexi, grovkornet skive, kasse med slitasje og patinerte visere. Nydelige og myke remmer. Selv boksen den kom i er "vintageifsert".

Originalen - 6152/1 Angelus.

IMG_0684.jpg




Min skamløse hyldest with a twist :eek:




e892ba6651c311e3b8681269cae230a4_8.jpg


38d13e76515611e3a20b129ac4f86fde_8.jpg


Bilder tatt av produsenten (Martin Ellard, Wales) :)

E_strap_set_03_zpsc0be06f8.jpg
[/URL][/IMG]



 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Gratulerer så mye Mikke, siklet på bildene på IG og lurte på hva dette var for noe:D
Veldig kult med navnene til barna på skiven, gir den et personlig preg.

Gleder meg til masse bilder fremover!
 
Utrolig tøft! Har vært i kontakt med Martin selv uten at det har blitt noe kjøp enda. Fornøyd med pris vs klokke så langt? (Er kun pris som har holdt meg igjen sålangt:))
 
Utrolig tøft! Har vært i kontakt med Martin selv uten at det har blitt noe kjøp enda. Fornøyd med pris vs klokke så langt? (Er kun pris som har holdt meg igjen sålangt:))

Helt eksepsjonelt imho @Olando
Dette er ikke bare tilfeldige deler han setter sammen, de files, pusses, bankes (?) og tilpasses.
 
Redigert av en moderator: