Capri Watch

aek

Medlem
23. des. 2013
Sted
Akershus
Etter 5 dager på Capri fremstår det som åpenbart - i hvert fall å dømme etter den massive reklamen på busser, plakater og drosjer - at det uten sammenlikning viktigste klokkemerket her er Capri Watch. Det føles derfor riktig å presentere merket her:
CapriWatch.jpg

Sånn, da skulle dét være unnagjort for all fremtid.

Redigert:
Til 220 € er det sikkert ekte gull og stener! Ekte glass stener...

Farvene vil gjøre at klokken passer til alt. I alle fall som souvenir!

8-D

Etter hjemkomst fra Capri ser jeg at jeg har flere bilder fra det rikholdige sortimentet til Capri Watch.
Ettersom så mange har uttrykt glede, henrykkelse og begeistring over dette flotte merket viser jeg her et bilde til:

CapriWatch2.jpg

Håper disse modellene også faller i smak, @c--f, @Hansur, @Tetragrammaton, @petterhg og @Ralph! Her skulle det være noe for enhver smak!

I et vindu litt lenger ned i gaten fant jeg forresten denne varianten over samme tema:

AfricanDictator.jpg

Men det er klart, den er kanskje urettferdig å sammenlikne med de over; dette er jo en kronograf. Nei vent, det er faktisk en kosmograf.

Redigert av en moderator:
Å Takker for vennlige ord og bilder!
Leopard mønster har jeg alltid vært svak for!

Hvilke skjønnheter!

:cool:

Må si du begynner å utvikle sofistikert smak!
Det verste er at jeg faktisk likte African Dictator da jeg så den i levende live, @Ralph... Passer ikke til å kalles Gaytona; ikke noe gay ved den i det hele tatt. Serriøst! Men jeg hadde av en eller annen grunn forestilt meg at remmen er pelskledd, mens den i virkeligheten er i blankt lær. Litt skuffet over det...

Det verste er at jeg faktisk likte African Dictator da jeg så den i levende live, @Ralph... Passer ikke til å kalles Gaytona; ikke noe gay ved den i det hele tatt. Serriøst! Men jeg hadde av en eller annen grunn forestilt meg at remmen er pelskledd, mens den i virkeligheten er i blankt lær. Litt skuffet over det...

Enig. Skuffende å høre. Den klokken kler utelukkende ekte leopardpels!

Virkelig hårete pels!
Da vil den passe til dress-jakken min! Den jeg brukte i studietiden!
(Jakken ble døpt Leo. Spesielt den hårete leopard sløyfen fikk jeg kommentarer på!)

:cool:

Etter 5 dager på Capri fremstår det som åpenbart - i hvert fall å dømme etter den massive reklamen på busser, plakater og drosjer - at det uten sammenlikning viktigste klokkemerket her er Capri Watch. Det føles derfor riktig å presentere merket her:
HyEmdv2w

Sånn, da skulle dét være unnagjort for all fremtid.

Jeg har også vært på Capri. Prisen på de klokkene tilsvarer omtrent prisen på et ostesmørbrød, en liten San Pellegrino og en dobbel espresso på uterestaurant der... Sånn sett er det gitt-bort pris til Capri å være. Men man må vel kanskje legge seg på gi-bort nivået for å få omsatt noe?

Jeg har også vært på Capri. Prisen på de klokkene tilsvarer omtrent prisen på et ostesmørbrød, en liten San Pellegrino og en dobbel espresso på uterestaurant der... Sånn sett er det gitt-bort pris til Capri å være. Men man må vel kanskje legge seg på gi-bort nivået for å få omsatt noe?
Jeg ville nok heller hatt det måltidet du beskriver enn en Capri Watch...

Men la nå ikke dette skremme folk fra å reise til Capri. Øya består av 2 kommuner, Capri og Anacapri. Førstnevnte er brækkækkel som de sier i Trøndelag, med sine mange luksuskjedebutikker; akkurat de samme som i en hver storby av noen størrelse. I Firenze må du riktignok forbi en væpnet vakt før du aller nådigst får lov å komme inn i Ferragamo-butikken; det slipper du på Capri... De samme butikklokalene var bebodd av enkle håndverkere for bare noen tiår siden. Jeg betrakter stedet som fergeanløp og ikke så mye annet, selv om det er utrolig pittoresk der.

Det finnes for øvrig en velassortert klokkebutikk der, som vi var inne i. Jeg hadde grusomt lyst til å prøve en Reverso 1931, men fikk meg ikke til det siden vi nettopp hadde gått en lang tur og var ganske svette, jeg er litt pysete sånn... Men ekspeditøren var eksemplarisk hyggelig og nysgjerrig på hva norske klokke-entusiaster har på armen; vi hadde en lengre samtale. Hadde ham helt for oss selv, de tykke russerne var i Rolex-butikken lenger opp i gata... Han var imponert over min kones dame-Reverso, som hun har brukt hver dag i snart 20 år og som ser omtrent like strøken ut som den makne han hadde i JLC-monteren. Hennes er riktignok nyservet og pietetsfullt polert.

Anacapri derimot har beholdt mye av sin opprinnelige sjarm, er bortimot like pittoresk og har ikke fantasipriser. Vi har reist dit to år på rad og kommer sannsynligvis til å reise neste år også. Jeg har vært «overalt» i Italia, men Anacapri slår alt!

Redigert: