Cam på engelsk er "kam" på norsk . Men er ofte enklere å bare referere til hva det heter på engelsk synes jeg, blir enklere å google om man trenger detaljer osv .
Lemaniaverkene blir laget av ETA.
Dette er feil. Nouvelle Lemania, som produserer verket, er en del av Breguet (som ja, eier store deler av SWATCH Group, som i sin tur eier ETA). Men verkene produseres på egen linje, kun for Speedmaster Pro.
Men, selvfølgelig, det baserer seg på det gamle Lemania verket.
Når et verk produseres av egen eier kun til et bestemt eget ur, mener jeg det er greit å kalle det "inhouse".
Patek Philippe versjonen av Lemaniaverket har columnwheel mekanisme, eller baserer Patek seg på en eldre versjon?
Når vi er inne på Speedmaster, kan noen forklare meg forskjellen på 3570.50.00, 3873.50.31 og 3870.50.31? For meg ser de helt like ut(hvertfall på bilder på nettet), og spesifikasjonene ser ut til å være de samme også.
Jeg elsker denne tråden.
Den inneholder alt vår lidenskap dreier seg om.
Dagens Speedmaster har ikke column wheel. Det gamle cal 321 hadde kolonnehjul, mens dagens 861/1861/1863 har noe som på engelsk kalles shuttle/cam - vet ikke hva det heter på norsk
Tusen takk for innspill. Lærerikt for meg, dette!! Har vel fortsatt ikke bestemt meg 100%, men akkurat nå heller det mot en reduced speedy med svart skinnrem....
Jeg hater denne tråden.
Den inneholder alt som gir meg lyst på noe jeg for øyeblikket ikke har råd til...
Jeg skal IKKE kjøpe en reduced. Point taken!