Cartier Santos

Medlem
30. april 2012
Sted
CPH/OSL
Jeg fikk pluteslig et innfall om at jeg synes Cartier Santos er utrolig sexy, men vet ikke om det er bare et kortvarig innfall eller om dette er noe som må taes seriøst.

ml_image.2049008.jpg

2065439gross.jpg

2046632.jpg

Stygg eller pen? TT eller SS? Skinn eller stål? Stor eller liten str?

Kjør debatt!

Debatt å debatt fru Blom.
Er selv ikke særlig fan av romertall på skiver i utgangspunktet,
og her er jo nettopp romertall selve utgangspunktet og brorparten av skiva :)

Har ikke peiling på prisnivå her, men er den så høy som navnet Cartier skulle tilsi og kantete kasse med skruer oppå ville jeg nok heller sjå over mot AP :)

frankrijk1.jpg

Kan jo bare svare for meg selv, men dette er ikke "min kopp te" og jeg hadde ikke valgt noen av disse modellene. Designet på disse gir meg så godt som ingen ting!

Kan på den mere positive siden si at Cartier i det siste faktiskt har kommet med noen klokker og urverk, som er ganske spennende:)

Sitter uansett (for)langt inne for meg å legge klokkepenger i en Cartier, men det er min mening. Liker du klokkene og designet er det vel bare å kjøre på, og SS er da mitt tips;)

Cartier Santos er veldig classy.:)
De har kanskje ikke tradisjon for å putte de mest interessante urverkene i kassene sine, men noe særlig mer klassisk enn dette blir det ikke. Tidløst design er aldri feil.:cool:

Cartier Santos er veldig classy.:)
De har kanskje ikke tradisjon for å putte de mest interessante urverkene i kassene sine, men noe særlig mer klassisk enn dette blir det ikke. Tidløst design er aldri feil.:cool:

+1
Vil absolutt ikke si at Cartier Santos er feil, så kjør på om du har lyst på en!:cool:

Fikk meg faktisk en Santos på hittegodsauksjon for rundt to år siden.. 600kr for en pose med klokker :D Solgte videre til briljantwatches da den definitivt var for liten for meg!

Har lenge mistenkt at Santos kan være noe for meg. I går fikk jeg mistanken bekreftet da jeg var innom Tidemann, blant annet for å beskye det nye Cartier-monteret.

Fikk prøve Cartier Santos 100 XL, og det var instant godfølelse. Den virket å være skapt for mitt håndledd...

Allikevel så kjenner jeg en viss motvillighet mot å skille meg med 40-50k (husker ikke hvilken pris han oppga, men det var på 40-tallet et sted) for en klokke fra en produsent som i mitt hode er posisjonert i kategorien smykker.

Det skal ikke være lett...

Cartier Santos er absolutt ikke feil.

Jeg har prøvd den store på hånda...den er virkelig stooooor! AP ROO blir bare pinglete i forhold:eek:

Rent ur- og kvalitetsmessig så ligger vel ikke Cartier noe etter AP? Mener at jeg har lest at urverkene kommer fra AP og VC?
I verdens største land - det vil si utlandet - så er virker det som om Cartier har stor anerkjennelse.

Har lenge mistenkt at Santos kan være noe for meg. I går fikk jeg mistanken bekreftet da jeg var innom Tidemann, blant annet for å beskye det nye Cartier-monteret.

Fikk prøve Cartier Santos 100 XL, og det var instant godfølelse. Den virket å være skapt for mitt håndledd...

Allikevel så kjenner jeg en viss motvillighet mot å skille meg med 40-50k (husker ikke hvilken pris han oppga, men det var på 40-tallet et sted) for en klokke fra en produsent som i mitt hode er posisjonert i kategorien smykker.

Det skal ikke være lett...

@LeMaitre Så du om Tidemann hadde fått inn den nye Calibre de Cartier Chronograph?

Redigert av en moderator:
Jeg synes Santos er utrolig flott!
Har vært nær ved å trykke "buy now" ved flere anledninger.
Santos Galbee XL i stål er nok modellen som tiltaler meg mest.

Santos XL er en klokke jeg virkelig har lyst på! Det er noe med overgangen fra reim til kasse, eller bare reima generelt! virkelig flott klokke synes jeg! Men det er mangen som er forran i køen og jeg mistenker at det er pga "cartier"...

@LeMaitre Så du om Tidemann hadde fått inn den nye Calibre de Cartier Chronograph?

@torode
Kan ikke huske at jeg så den, men så var jeg først og fremst ute etter å se Santos. Det var en omfattende samling Cartier modeller på utstilling, så det er godt mulig for at de har den inne.

Redigert av en moderator: