Certinaen som "ble" til en Seamaster...

Medlem
9. mai 2012
Sted
Trondheim
Som nevnt i utpakkingen av Certinaen (http://tidssonen.no/forum/threads/enkel-quartz-fra-certina.32287/),
så ble den byttet inn og oppgradert til en Omega Seamaster Planet Ocean. (med et lite mellomlegg)
Siklet på denne en god stund og valgte derfor å "investere"...
Først var det størrelsen: 42mm eller 45,5mm?
Hadde prøvd 42 før, men når jeg fikk sammenlignet dem, var jeg ikke i tvil om at 45,5 var min!

Valget falt på den største.

Tankene var også innom oransje bezel, men synes denne passet meg bedre.
(Ble forøvrig en Orient med oransje...)

Elsker bakvinduet, der man kan se det strøkne urverket.

Blank og fin, uten striper. Så lenge det varte...

Fin i dunkel belysning.

Lyser godt i bekmørket!

Til slutt et closeup-bilde.

Takk
Kjipt! men det er jo en bruksklokke, så man får regne med litt småriper her og der...
Får se litt på cape cod

Grattis @Individual! Helst ikke bruk Cape Cod på den børstede låsen. Da blir den blankpolert. Kjøp en neglefil på Hennes&Mauritz. En sånn myk (i plast) med fire ulike korninger. Bruk den fineste korningen og stryk filen forsiktig i en rett bevegelse over ripene på låsen. Ikke frem og tilbake, men ett stryk av gangen. Blir som ny!

Gratulerer! PO er en flott toolwatch med glimrende verk og veldig bra finish til prisen.

Styr for guds skyld unna Cape Cod, det har kun effekt på polerte flater. Børstede flater blir nesten blanke...

En børsting hos urmaker vil gi deg finishen tilbake. Uansett er den digre claspen en av ulempene med Omega-lenkene, den er dømt til å bli ripete ved bruk.

Gratulerer så mye igjen :) Men trist med de ripene i lenka da :( Kanskje litt cape cod vil gjøre det bedre :)

• Liker
Reaksjoner: Individual
Grattis @Individual! Helst ikke bruk Cape Cod på den børstede låsen. Da blir den blankpolert. Kjøp en neglefil på Hennes&Mauritz. En sånn myk (i plast) med fire ulike korninger. Bruk den fineste korningen og stryk filen forsiktig i en rett bevegelse over ripene på låsen. Ikke frem og tilbake, men ett stryk av gangen. Blir som ny!
Ok, takk. Får prøve det!:)

Ok, takk. Får prøve det!:)
Prøvde dette, men den ble litt blankere enn før.
Ikke at det har så mye å si.
Stripene ble mindre synlige

Trodde det først, men etter å ha prøvd begge, synes jeg den rett og slett ble for liten...
Liker i tillegg at klokkene er litt store

Gratulere med knalltøff klokke.. Sett på denne selv... Hvor store håndledd har du? Jeg og sliter med å velge mellom 42 og 45,5

Gratulere med knalltøff klokke.. Sett på denne selv... Hvor store håndledd har du? Jeg og sliter med å velge mellom 42 og 45,5
Takk
Håndleddet mitt er rundt 16cm, så mange mener vel at 42 passer bedre. Men som sagt, så prøvde jeg begge og fant ut at 45,5 var mer "meg". Anbefaler deg å prøve begge.
Lykke til, og gleder meg å se den nye på hånda di!

• Liker
Reaksjoner: Bears