chinos

Kjøpte nettop to nye par fra Berwich. Kvaliteten på stoffet er helt fantastisk. Mye mykere enn f.eks NN07 og med ørlite strech, så de er ekstremt mye mer behagelig enn NN07. Jeg fant de på Ferner Jacobsen, og til 1100kr virker dette som ett kupp :)

Kjenner meg ikke helt igjen på kritikken som NN07 får. Av de jeg har/har hatt opp gjennom tidene. Har jeg kun klart å slite ut en av de. Denne raknet som flere sier; i skrittet, men ikke i sømmen. Her var det nedslitt stoff som ikke maktet mer.

Liker at disse buksene får fort personlige preg i form av slitasje/"patina" :)

Skal du virkelig ha fine chinos/bomullsbukser er det ett merke som jeg anbefaler. Har ikke sett at du skrev noe om pris, men kan hende disse går noe over. Min anbefaling er Jacob Cohen. Dette er bomullsbukser som er håndlagde i Italia, og går for å kanskje være verdens fineste bukser. Har flere ett par selv og har aldri før vært mer fornøyd med buksene mine. Har du muligheten finner du ikke bedre. Var blant annet innom deres butikk i Saint-Tropez, hvor ekspetrisen uttalte at dette var "the worlds finest jeans", og det sier jo litt i seg selv. Er også de eneste buksens jeg har hvor du får med en rull med orginal tråd, slik at man skal kunne stoppe buksene med riktig tråd hvis noe skulle skje. Verdt å sjekke ut!

Redigert:
Noen som har kommet over NN07 Simon (1000 eller varianten i litt tynnere stoff) på salg nylig? I Osloområdet evt på nett.

Noen som har kommet over NN07 Simon (1000 eller varianten i litt tynnere stoff) på salg nylig? I Osloområdet evt på nett.

Follestad SKI har rustrød farge med -30%. (og muligens grønn/brun - husker ikke helt hva jeg så)
Regner med at butikken i Bogstadveien har samme tilbud, men kanskje flere farger.

NN07 Simon er nok de beste Chinos jeg har eid...har ikke hatt noe issues med dem som beskrevet tidligere i tråden. Grov og fin bomull som holder formen meget bra, snitt som er perfekt for oss tynninger, farger som er nøytrale mot jord og som kan kombineres med alt og ikke minst en pris som er helt OK.

Good NN07 hunting!

KAB

Takk for tips @KAB!

I den grad jeg ser NN07 på tilbud har det en tendens til å være de litt mer "vågale" variantene ja. Denne gangen er jeg ute etter den helt standard Khaki, og den er vel på tilbud ca like ofte som basic hvite skjorter av god kvalitet (dvs innimellom men slett ikke så ofte som skjorter med div mønster og farger).

Jeg er også en "tynning" og liker veldig godt passformen til NN07.

Redigert av en moderator:
Hvordan er NN07 i størrelsen for lange, slanke herrer?

Jeg er 1,92 meter - 86 kg. Bruker i dag 33-34/36 i jeans. Hva bør jeg gå for her for å få nok lengde i beina?

Hvordan er NN07 i størrelsen for lange, slanke herrer?

Jeg er 1,92 meter - 86 kg. Bruker i dag 33-34/36 i jeans. Hva bør jeg gå for her for å få nok lengde i beina?

Beste er vel å dra i butikken og prøve modeller? Du finner jo fort ut om 34" er for kort eller ikke....:)

NN07 har forøvrig kommet med en ny modell som har 1% elastane, som i mine øyne gjør den til en bedre chinos. 1199,-

Er vel NN07, Berwich/Tiger of Sweden som konkurrerer til nogenlunde samme pris og kvalitet. Er vel greit å dele den infoen når det var så mange som snakket om NN07.

Jeg er veldig fornøyd med Norse Projects sine chinos. Akkurat passe smalt snitt, og litt høyere i livet enn vanlig. Har ikke hatt den lenge nok til å si noe om holdbarheten, men kvaliteten virker bra.

Hadde tidligere et par fra Façonnable. De var alt for baggy og satt ikke bra på.
Har i ettertid kjøpt meg et par fra Morris og Paul Smith. Disse er slim fit og sitter som et skudd.

Anbefaler Morris, spesielt på grunn av modell og pris, mye bukse for pengene og finnes ofte i masse farger.

MEN!

Skal du virkelig ha bukser, og ikke bare chinos, prøv Jacob Cohen! Dette er fantastiske kvaliteter fra Italia, håndsydde bukser med frekke detaljer. De er mest kjent for Jeansen, men har også veldig godt utvalg på chinos og 5-pockets også.

For de som lurer er 5-pocket en bukse i jeans-modell, men i bomullskvaliteter - 5 lommer: 2 baklommer, 2 forlommer + 1 "myntlomme" i den ene forlommen.

Buksene er som sagt håndsydde i italia, med fokus på gode, myke og komfortable stoffkvaliteter, men modellene er ikke å klage på! I tillegg har de som nevnt tøffe detaljer med karakteristiske sømmer i farger (oftest på jeans), Hestehårs-patch bak over baklommen og de fleste har også sølvforgyllede knapper. En liten funfact er at fra og med høstens levering vil "limited edition" buksene leveres med knapper i samme stål som Rolex bruker i sine klokker.

Tilbake til Jacob Cohens chino :
Bomullsbukser i masse fine farger! bomullen er også sandblåst for å få de ekstra myke og fine!

Fåes på en del forskjellige butikker i oslo, Ragazzi a Vika, Gunner øye og Aspeli på aker brygge for å nevne noen.

incotex

@runes. Jeg har ett par olivengrønne cargobukse chinos fra NN07. Ser på hjemmesiden deres at de har vanlige chinos i olivengrønt.

Ellers har jeg lest mye bra om Incotex sine chinos rundt om kring. Synd at det eneste stedet jeg finner dem online er hos Mr. Porter, som er ekstremt overpriset!

du har helt rætt, incotex er nr 1 på chinos, siden lang tid tillbake.
Høyer Egertorget / sjølyst has massa incotex.
willkommen

Redigert av en moderator:
Jeg er tilbøyelig til å syns at chinos til over 1000 spenn begynner å bli litt dyrt. Var på chinos-jakt i dag, og datt innom Volt. De fører et merke som heter These Glory Days. 799kr, og alle de vanlige fargene..khaki, marineblå, lysere blå, olivengrønn, rød osv. Kjøpte en i khaki, og ryker på en i marineblå til uken tenkte jeg. De har litt stretch, noe som er obligatorisk i slike bukser spør du meg. Meget fornøyd så langt! :)

Råtten hjemmeside, men sånn går no dagan...

These Glory Days | Worldwide