Christiania Dior Bagheera

Medlem
8. feb. 2012
Ny her og søker hjelp vedr følgende :
Kjøpte i 1995 en klokke Christian Dior Bagheera hos Malmnes i Oslo ( for ca 12.000,-)
Det ble mye tull med låsen på lenken og den ble byttet 2 ganger uten at det hjalp. Låsen åpner seg hele tiden.
Jeg gav opp og klokken har ligget i en skuff siden 1999.
Synes det er leit at en så fin klokke skal ligge i en skuff.
Har nå sendt mail til Malmnes med forspørsel om det nå mange år etter kan ha dukket opp en måte å fixe låsen på. Fikk til svar at de ikke lenger førte merke Christian Dior. :confused:
Jeg er bosatt i Oslo., Vet noen om en som kan flink til å reparere lenker ?
Hilsen
Sølvi

De fleste urmakere er vel behjelpelige m å prøve å fikse låsen.

Ellers er ebay et greit verktøy for å finne lik eller lignende lenke evt. reim som passer til ditt ur

30_1547820464.jpg

Når jeg ser patentet på den låsen så har jeg vanskelig for og tro at det blir noen
lett fix:confused:

Det beste tipset jeg kan gi deg er å finne en forhandler av merket. Jeg vet ikke hvem som fører i Norge, men et kjapt søk på google kan gi deg svaret :)

Lykke til !

Det er bilde av min klokke "minute repeater". Det er en sær lås.
Noen tips til hvordan jeg kan finne en Christian Dior forhandler i Norge.
Har "goooglet" , men er ikke flink til det og har ikke funnet ut noe.

Mon tro om en eller annen "oldschool" urmaker kan gjøre noe magi her... ser ut som den grunnleggende konstruksjonen bare ikke er helt god, slik at noen som virkelig har vært ute en vinternatt før kanskje kan ha noen gode ideer?

Hva med å bøye selve claspen andre veien så den blir andre veien? Ser for meg at den vil bli vanskeligere å åpne da?

Vanskeligere å få på seg også, men... den vil vel i det minste ikke dette av?

Heisann,

Denne lenken bør ikke være vrien såfremt den ikke er ødelagt. Nå har de dyktige urmakere hos Malmnes, så det tyder vel på at den er skadet på noen måte?

Kom innom meg eller ta kontakt med oss på David-Andersen Karl Johan, så skal jeg se om vi ikke får hjulpet deg.

Mvh Marius

Har fikset talløse slike låser oppgjennom årene og vil tro at alle kompetente urmakere kan gjøre det samme hvis de er behjelpelige av seg. Disse låsene har en lei tendens til å vri og vende på seg så de må rettes opp samt at festeklørne må bøyes evt hamres lett for å maksimere friksjon og festeevne.

-V

Takk for flere gode råd.
Til "marius77" : har et ærend i byen i morgen ettermiddag og tar med klokken og går innom dere.
Synes det er utrolig irriterende at klokken er ubrukelig .Min datter blir uteksaminert fra sine studier til våren og har lyst til å gi henne klokken.