Christopher Ward

Medlem
21. mars 2013
Sted
Oslo
Noen som har noen erfaringer med dette merket? Trodde først det var av typen "designer klokker" i samme gate som Gucci, Michael Kors og slikt, men det viser seg at det faktisk er et skikkelig merke. C. Ward bruker Sellita SW200-1 urverk. Disse er vel ikke i samme klasse som ETA, men kvaliteten er vel god nok?

Uansett, har sett etter en diver til å utvide samlingen min med. I hovedsak TH Aquaracer eller Omega Seamaster Diver, men så kom jeg altså over C. Ward og da spesielt disse urene:

c60-tridentpro-skoo_christopher-ward_1_3.jpg

c60-tridentpro-sbs_christopher-ward_1_1.jpg

For 3000 + moms er vel dette mye ur for pengene?

ETA 2824 er nå så gammelt at det ikke lenger er beskyttet av noen patenter. SW200 er Selita sin versjon av ETA2824. Jeg har til og med hørt at man kan bruke ETA deler i et Selita-verk og omvendt.

I praksis er det samme urverket, produsert av en annen fabrikk. Kvalitetsmessig er det vel liten grunn til å tro at Selita lager dårligere verk enn ETA ettersom også flere "high-end" merker benytter seg av verk fra Selita.

Mine 0,02$ :)

ETA 2824 er nå så gammelt at det ikke lenger er beskyttet av noen patenter. SW200 er Selita sin versjon av ETA2824. Jeg har til og med hørt at man kan bruke ETA deler i et Selita-verk og omvendt.

I praksis er det samme urverket, produsert av en annen fabrikk. Kvalitetsmessig er det vel liten grunn til å tro at Selita lager dårligere verk enn ETA ettersom også flere "high-end" merker benytter seg av verk fra Selita.

Mine 0,02$ :)

Godt å høre. Da blir det antagelig et kjøpt om ikke så altfor lenge. Sannsynligvis blir det den oransje :)

CW er god kvalitet for en rimelig penge sies det der ute på internettet.
Har ingen erfaring selv, men et søk på WUS gir et inntrykk av at du får mye for pengene.

Jeg har erfaring med CW, og kan anbefale merket. Mye kvalitet i forhold til pris.

Takk for bilder! Virkelig flott klokke.

Gikk på en smell i dag tidlig og kjøpte den oransje med tilsvarende kulørt rem.

Har lyst på den blå også, men det får vente. Eventuelt så er jo ikke Omega Seamaster Diver så fryktelig ulik (om dog en del dyrere)

Takk for bilder! Virkelig flott klokke.

Gikk på en smell i dag tidlig og kjøpte den oransje med tilsvarende kulørt rem.

Har lyst på den blå også, men det får vente. Eventuelt så er jo ikke Omega Seamaster Diver så fryktelig ulik (om dog en del dyrere)

Hehe, vil ikke akkurat kalle det en smell ;). Gratulerer da, og husk å poste bilder. Jeg vurderer nseten den oransje selv :D