Chronograph til 20 - 30 K

Da ble det til slutt en Hamilton Jazzmaster Auto Chrono. Det ble en klokka i en litt annen prisklasse en det jeg hadde lagt opp til i lenken men jeg liker klokka veldig godt og er veldig godt fornøyd. (Skulle lagt ut bilde men har ikke satt med inn i det enda). Som fersk entusiast liker jeg også innsyn til urverk og den lille viberasjonen i klokka når den trekker seg opp.

Jeg ser imidlertid fortsatt etter klokker på diverse salgssteder og ser ikke bort fra at det kommer flere klokker inn i samlingen etter hvert.
Jeg får mer og mer lyst på en Speedmaster og siden jeg har blitt veldig glad i innsyn til urverket har jeg mest lyst på en 3573 eller kanskje til og med en 3576 (kjekt med dato og morsomt med månefase ) Hva mener folk om dette? Er jeg på jordet om jeg ikke velger den "originale" måneklokka?

Grattis! Hamilton lager fine klokker! :)

På omegafronten hadde jeg personlig gått for 3570, 3573 eller 3572 hvis du kan finne en... De andre modellene er fine de også, men da mister man det historiske suset IMHO.

Jeg prøvde å følge oppskriften, men fra mobilen. Det ser ut som linken fungerer hos meg (fint om noen kan bekrefte at de også får opp bilde).

Jeg ser at mange legger ut bilder som "ligger fremme" uten at man behøvet å klikke på en link. Jeg finner vel kanskje ut av dette også hvis jeg leser oppskriften litt nøyere :)

20131228_004911_zps71cb125c.jpg

Ække så vanskelig;) Flott klokke forresten.

Et år har gått og Hamiltonen, som jeg var veldig fornøyd med på alle måter, er solgt. Jakten på en ny chronograph begynner derfor så smått. Etter et år med økende interesse har jeg nok blitt litt mer spesifikk med hva jeg vil ha, men det er fortsatt greit med litt tips fra mer erfarne medlemmer. Siden penger spiller en vesentlig rolle blir det nok ingen GO denne gangen heller men et lite step opp fra Hamiltonen blir det nok. Chronographen bør ha subdials klokka 3, 6 og 9 (eller bare 3 og 9) og jeg er blitt veldig glad i lyse skiver (men ikke noe must). Akkurat nå kan jeg vanskelig tenke meg noe vakrere enn en Longines Heritage Column Wheel Chrono (i hvertfall i "min" prisklasse) men det er mulig jeg overser noen :)

http://www.longines.com/watches/heritage-collection/L2.733.4.72.2

Noen som har erfaringer med disse? Er litt usikker på størrelsen på "bare" 39mm, men på den annen side kan den vel da bli litt mer dressy enn andre chronographer? Column Wheel urverket tiltaler meg også, litt mer spennende enn det vanlige 7750 urverket.
Noen andre klokker jeg har oversett med lignende stil?

Akkurat nå kan jeg vanskelig tenke meg noe vakrere enn en Longines Heritage Column Wheel Chrono (i hvertfall i "min" prisklasse) men det er mulig jeg overser noen :)

http://www.longines.com/watches/heritage-collection/L2.733.4.72.2

Noen som har erfaringer med disse? Er litt usikker på størrelsen på "bare" 39mm, men på den annen side kan den vel da bli litt mer dressy enn andre chronographer? Column Wheel urverket tiltaler meg også, litt mer spennende enn det vanlige 7750 urverket.
Noen andre klokker jeg har oversett med lignende stil?

Denne syntes jeg er veldig fin og absolutt spennende med Column Wheel. Er størrelse et problem kan jeg vel glede deg med at den også kommer i 40mm (skulle gjerne visst hvorfor de lagde dem så tett)

Noen ganger havner jeg langt "ut på vidda" når jeg surfer på nettet og plutselig blir jeg fasinert av klokker som er veldig langt unna det jeg egentlig ser etter. Noen som har erfaring med denne, Longines HydroConquest Chronograph:

LonginesHCC_zpsa5238015.jpg
[/URL][/IMG]

Denne 47mm klumpen er vel kanskje ikke den stilfulle chronographen jeg egentlig så etter men det kan jo være moro å prøve en skikkelig badass klokke også. Liker godt stålfarget besel og subdialsene er plassert på "riktig" sted.

Morsomt med litt tilbakemeldinger også. Flere som synes denne er litt tøff :confused: Eller bør jeg holde fokus og vente på noe mer stilfult?

Redigert:
Redigert:
Vanskelig å få mer kvalitet for pengene enn hos Longines om dagen synes jeg. Det gjelder både nytt og ikke minst nyere brukt. Her er en Conquest Column Wheel modell jeg anbefalt forleden, valgt til "Best-Buy" Chrono 2013 fra WatchInsider som den var. Den 41mm. Eneste er at dette urverket kanskje gjør klokka litt høy, så ikke så dressy
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?t=26889&page=2&p=395062&viewfull=1#post395062

Ja jeg har sett mye på Longines sine Chronographer og spesielt Heritage Chronofraph med Column Wheel (jeg har lagt til en link et par poster lenger opp) som jeg synes er en veldig fin klokke, men som jeg også skriver så finner man så mye annet når man surfer rundt på nettet :) Den HydroConquesten er jo noe ganske annet men jeg synes det er en tøff klokke men er veldig usikker på om 47mm blir litt for mye av det gode.

Jeg vet ikke om dette har almennhetens interesse men det er litt morsomt å se seg tilbake en gang i blandt :) Etter at interessen for klokker for alvor ble vekket for 1,5 år siden har flere klokker enn jeg nok trodde vært innom armen.
Av de mange tipsene jeg fikk var Speedmaster en gjenganger og det er der jeg er nå. Så får vi se hvor jeg ender etter hvert. Denne tråden omhandlet chronographer men i tillegg har det også vært innom flere dykkere, en flieger og et par dressur.

Chronographene jeg har vært innom:

20141209_231308_zps4b60fb7b.jpg
[/URL][/IMG]

Denne Hamiltonen ble min første Chrono. Veldig mye klokke for pengene som jeg likte godt og som jeg hadde lenge men som til slutt ble solgt for finansiere noe annet.

20150117_225152_zpsf02475f6.jpg
[/URL][/IMG]

Jeg savnet den gamle Hamiltonen og prøvde meg på en ny men denne ga meg av en eller annen grunn ikke samme følelsen og ble solgt rimelig fort. (Begynner kanskje å bli litt mer kravstor?)

20150225_191134_zps5ecazco6.jpg
[/URL][/IMG]

Da denne nydelige Speedmaster Reduced dukket opp måtte jeg prøve om Speedmaster var noe for meg og det var det absolutt. Litt liten men ellers helt perfekt :)

20150330_230507_zps6llujcsy.jpg
[/URL][/IMG]

Og nå sitter jeg med denne på armen. Det er ikke en Speedmaster Pro som mange anbefalte men jeg liker denne svært godt..

Takk for titten.