Fikk min Promaster Diver før helga, men likte ikke den stive ekle reima som fulgte med. Det kom en ny Nato idag som jeg syns passer bra...
Fikk min Promaster Diver før helga, men likte ikke den stive ekle reima som fulgte med. Det kom en ny Nato idag som jeg syns passer bra...
Flott klokke og minst like flott kombo.. Kan man spørre hvor du kjøpte klokka og hva du gav for den?
Fikk akkurat samme klokka til jul. Skal godt gjøres å få mer klokke for pengene. Høres ut som et pukkverk når rotoren beveger seg, men det gjør ikke så mye.
Enig i det med pukkverk ja, men dette er et verk som kom for rundt 35 år siden så jeg går ut fra at det er godt gjennomprøvd.. Det er forøvrig et Miyota cal. 8200
Jeg har slått fra meg Seiko SKX007/009 som en billig beater, da det for min del er negativt at de ikke kan trekkes opp manuelt. Hvordan er det med dette urverket? Kan det trekkes opp manuelt?
Jeg mener også å ha lest at det ikke er hacking på denne, men en form for reverse hacking? Stemmer dette?
Da må jeg i all min nysgjerrighet spørre om hvorfor dette er negativt?
Jeg har selv en SKX009J, og har aldri savnet trekkefunksjonen, selv om jeg har dette på mine tre andre mekaniske klokker. Finner det dessuten sjelden nødvendig å trekke de, da de ikke trenger rare bevegelsene for å starte. Synes det er en del av sjarmen ved det mekaniske.
Min mening.