Constellation Pie Pan

Medlem
6. nov. 2009
Sted
Østlandet
Trenger litt hjelp TS-folk!

Jeg har en Omega constellation Pie Pan med REF: 168-005. Kassen er gull på stål og det er vel snakk om 14k på disse modellene. Urverket er 23mil serie og det daterer vel klokken til ca 1966. Urvrkert er caliber 561 (som er det uten quickset av dato). Klokken hadde full overhaling i 2010 og det er orginalglass og krone. Dette ble ikke byttet på sist service, men om det har blitt byttet en gang på et tidligere tidspunkt er ikke godt å si.. Klokken skal overhodet ikke selges, men jeg lurer litt på hva en slik klokke kan være verdt i kroner og øre?? Kikket litt på nettet osv, men er vanskelig å finne noe priser som er gjevne..svinger jo fra noen tusenlapper til over 25k rundt om..

På forhånd takk for hjelpen!

SN152972.jpg

SN152976.jpg

SN152974.jpg

Flott klokke, jeg solgte en no-date i SS her for litt siden for 5k. Noe jeg syntes var en grei pris for den.
Denne bør vel prises noe høyere. Du har en orginal Omega krone, men ikke den orginale åtte-
kantede som klokken ble levert med;)

:D
Fin Constellation !
Jeg tror dog at det hadde vært vanskelig å få særlig mer enn 5K for denne.

på + siden :

- service
- perfekt stand på skiven

på - siden :

- gull på stål
- service krone
- kassen kunne hatt skarpere kanter
- det er denne comboen som er mest utbredt

det er litt mer etterspørsel på varianter en ser sjeldnere på markedet som med helstål eller helgull kasse, eller med sjeldnere skiver med f.eks. arrowheads eller i solid gull.

Lurer jeg på også..? Samme krone som på min er der jo også, så ble uret kun levert mer 8kantet krone? I såfall svært få klokker igjen med den fabrikk monterte kronen når man kikker litt rundt etter pie pan..

I såfall svært få klokker igjen med den fabrikk monterte kronen når man kikker litt rundt etter pie pan..

yepp, etter 50 år er det svært få igjen men du kan få tak i det meste her : http://www.ofrei.com/page_147.html

et bilde av en skarp 168 005 med original krone ( cred. Vintage-Store) :

market_image.2407878.jpg

man kan diskutere i det uendelige hvor mye et vintage ur bør være verdt og det er definitivt enormt mye klokke man får med din Pie Pan, jeg har bare en formening om at den kjøperen som blar opp over en viss sum for en Connie vil være opptatt av å ha alle detaljene på plass.
( hvis han på Finn.no finner en kjøper til kr. 9.000,- så er det den rette prisen) ;)

Jeg har en selv, jeg vil påstå at det er det beste kjøpet man kan gjøre av vintage modeller. Hvis man kan få en mint klokke for
Rundt 5000 kr så er det løp og kjøp!

Første ekte klokken jeg kjøpte en gang på nittitallet. Bruker den ikke så ofte lenger men alltid stas å ta den frem!