Corum Admirals Cup 44 Challenge

Medlem
29. mai 2010
Sted
Bærum
I kveld blir det trolig kjøp av ny klokke, men før "visakortet trekkes" synes jeg det hadde vært bra med noen innspill fra dere klokkekyndige!

Klokken jeg har siklet på en stund er en Admiral's Cup Challenge 44 mm med hvit skive. Jeg har hittil ikke prøvd den på hånden, men synes det er et klassisk pent seilerur.
Spm er om det er noen på forumet som har kunnskap om kvaliteten på dette uret. Sannsynligvis er det et ETA-verk, men det er kun synsing.

Her er noen pics hentet fra nettet:
DSCN9967.jpg

DSCN9969.jpg

DSCN9965.jpg

DSCN9964.jpg

DSCN9963.jpg

Denne er utrolig kul.
Hvis jeg ikke tar riv ruskende feil har den en ETA 2892-A2.
Meget bra ur fra historisk produsent. Herlig særpreget design.
Godt valg!! Kos deg med kjøpet!:D

Denne er utrolig kul.
Hvis jeg ikke tar riv ruskende feil har den en ETA 2892-A2.
Meget bra ur fra historisk produsent. Herlig særpreget design.
Godt valg!! Kos deg med kjøpet!:D

Takk for det, Frodo!
Dersom det er et ETA 2892-A2 er det jo et robust og pålitelig urverk :)

Et robust og trygt urverk, lite å utsette på det.
Og klokken er etter min mening veldig kul. Jeg digger de integrerte kronograf knappene.
Go for it!
(og legg ut masse bilder til oss andre imorgen)
lykke til med kjøpet:)

Et robust og trygt urverk, lite å utsette på det.
Og klokken er etter min mening veldig kul. Jeg digger de integrerte kronograf knappene.
Go for it!
(og legg ut masse bilder til oss andre imorgen)
lykke til med kjøpet:)

Takk for tilbakemeldingene!
Et herlig solid ur med flotte detaljer.

Jeg prøvde å ta noen bilder med iphonen, de ble dessverre latterlig dårlige.
Men for å dokumentere kjøpet:
corum.jpg

Fikk en god følelse når jeg fikk klokken på hånden i går, og i utgangspunktet er jeg nå meget godt fornøyd, selv om det er uvant med et så stort og tungt ur. Mine R.oystere i 40 mm blir størrelsesmessig pingler til sammenlikning :?

Corum

Corum er et av mine favoritt klokkemerker. De er utrolig fete med egenart av design som ikke likner på alt annet. Den er helt max med hvit skive, hvit skive er den feteste fargen synes jeg på de der.:D

Fet klokke, gratulerer med den.

Ble litt misunnelig jeg nå, kjøpte du den ny fra butikk?
Jeg har prøvd å få kontakt med en som har stått til salgs på finn, men fikk ikke noe svar på henvendelsen.:D:D

Corum er et av mine favoritt klokkemerker. De er utrolig fete med egenart av design som ikke likner på alt annet. Den er helt max med hvit skive, hvit skive er den feteste fargen synes jeg på de der.:D

Fet klokke, gratulerer med den.

Ble litt misunnelig jeg nå, kjøpte du den ny fra butikk?
Jeg har prøvd å få kontakt med en som har stått til salgs på finn, men fikk ikke noe svar på henvendelsen.:D:D

Takker :p

Klokken kjøpte jeg brukt. Fikk en god pris og da måtte jeg bare slå til.
Og hvem jeg kjøpte den av, trolig han du har prøvd å kontakte på finn.. Godt jeg var kjapt ute med min henvendelse!

Uansett er jeg helt enig med deg at den hvite skiven er penest.

Gratulerer med nytt!

Corum er ikke helt min kopp, men jeg ser jo forsåvidt at det er flotte klokker, med en helt egen stil. Post gjerne flere bilder og førsteinntrykk/erfaringer etterhvert!

Og så var..

Gratulerer med nytt!

Corum er ikke helt min kopp, men jeg ser jo forsåvidt at det er flotte klokker, med en helt egen stil. Post gjerne flere bilder og førsteinntrykk/erfaringer etterhvert!

...klokken solgt! Det tok en uke :???:

Til tross for et lekkert design, med kronografknapper som beskytter kronen, en balansert urskive, og andre flotte detaljer, ble klokken for stor og tung for mitt vedkommende. Da var det bedre at en venn fikk kjøpe klokken til en hyggelig pris.

Om ikke annet kan jeg "føre den opp på cv-en".

Det fine med å selge en klokke er at jeg nå kan starte jakten på et nytt, brukt ur. Hva det blir er usikkert. Jeg må innrømme at jeg blir påvirket av miljøet rundt meg.

Igår møtte en kompis opp med en Rolex Gmt master II - coke. Den var griselekker, og som sant var sa jeg at jeg nesten ble fristet til å anskaffe meg en slik selv - igjen. Jeg har hatt en 1675 og en GMT Master II, men begge har jeg solgt uten særlig anger.

I slutten av forrige uke satt jeg i et møte hvor en av deltakerne på andre siden av bordet hadde en Zenith Defy Classic Chrono 43 mm. Selv om urskiven er nesten like stor som på corumen, er urkassen vesentlig slankere. Klokken var temmelig nice.

Det ble mye babling her, beklager det, men jeg blir litt ivrig når jeg vet at en ny klokke etter hvert står for tur :D

Haha, the birth of a flipper!

Jaja, sånn går det, er det ikke helt rett er det like greit å bare komme seg videre. Lykke til i jakten på det neste nye!

Corum

Takker :p

Klokken kjøpte jeg brukt. Fikk en god pris og da måtte jeg bare slå til.
Og hvem jeg kjøpte den av, trolig han du har prøvd å kontakte på finn.. Godt jeg var kjapt ute med min henvendelse!

Uansett er jeg helt enig med deg at den hvite skiven er penest.

Ja der ser man, klokkenes verden er mindre enn man skulle tro.

Grattis med din nye Corum. :D:D

Jeg vil nok prøve å få kjøpt meg en sånn jeg også, men da trur jeg at jeg vil ha en uten chronographe funksjon, jeg synes det holder med timer, minutter og sekund + dato. Evt en med GMT funksjon.
Men for all del kronograf er ikke å forakte, jeg er misunnelig på den klokken der.:D

Alle Corum klokkene er vanvittig kule, skulle gjerne hatt en av hver modell.