Corum Admirals Cup vs Panerai 111

Medlem
2. juni 2012
Sted
Bergen
Hei!

Vil høre deres meninger om to forskjellige klokker. Den ene modellen er Corum Admirals cup og den andre er Luminor Panerai 111. Noen her som har erfaringer med noen av merkene? Eventuelt positiv og negativt

corum-admiral-cup-challenge-44-7-1.jpg

Panerai111.jpg

Utrolig fine og særegne klokker begge to!

Jeg vil beklage at jeg opprettet to tråder med en feiltagelse! Vet desverre ikke hvordan jeg får vekk den ene! ;)

Jeg har hatt begge modeller, dvs hadde pam164. Personlig synes jeg corumen har en tøffere skive, men på meg, satt ikke klokken så godt. Det gjorde derimot pammen. Men in the end ble også pammen solgt til fordel for noe annet, litt mindre.

Corum virker heller ikke for meg. Men, må vel være noen entusiaster her inne som kan ta til motmæle ?

Definitivt Corum. Jeg synes Pam'en er kjedelig i forhold. Corumen har kul skive, sporty utseende og skiller seg litt ut. Og der ligger noe av fasinasjonen (for min del), greit å ha noe som ikke "alle andre" har/vet hva er. (Please dont shoot me now guys, vet jeg tråkker på et par tær nå!) :)

Jeg liker det "alle andre har" :) Pam 111 er en klassiker, og verdt å teste ut IMO.

Om du ønsker å "skli litt under radaren" ville jeg valgt PAM, flere wiser vil kjenne igjen klokken mens Corumen har et design som jeg tror appelerer mere til Audi-eiere. (Ikke Brio da naturligvis :))

Alltid vært svak for Corum Admirals Cup..
Stilige, særegne klokker en ikke ser ofte.

Panerai er langt vanligere og langt mer moteriktig. (Paneri må vel være klokkeverdenens hipster-brand? ;) )

Liker du Corumen og den passer på hånden din ville jeg gått for den. :D

Takk for tilbakemeldinger! :D

Hvilke klokke anbefaler dere til første eksklusive klokke! Er som sagt svak for Corum og panerai, men til tilsvarende pris kan man få Rolex Sub, Breitling Chronomat, JLC, Maurice Lacroix osv som jeg også liker. Hva anbefaler dere??

Tja, det kommer jo an på hva du skal bruke den til det... Alle overnevnte er jo "eksklusive" produsenter! ;)

Jeg liker absolutt ingenting ved Corum. Men jeg er jo sær og kjedelig i klokkesmaken :p