Fortsatt nysgjerrig på dine betraktninger rundt, og din utstrakte kunnskap om hvilke merker/brands som er foran Tesla i køen hva gjelder teknologi, AI, byggteknisk kompetanse, materialteknisk kompetanse og infrastruktur. Ikke minst er jeg nysgjerrig på hvem som tilbyr et så ekstremt mye bedre servicenettverk. Du glemte visst å svare konkret på det. Du bygger jo påstandene dine rundt dette, så du har vel åpenbart gode og interssante svar å komme med? Som sagt, jeg er alltid interessert i å lære noe nytt
Det er bare å sette deg inn i en bil av samme verdi som en hvilkensomhelst Tesla, selv de som
ikke nyter av avgiftsfritaket på elbiler, så ser du hvorfor Tesla ikke når de fleste til knærne.
Interiøret er kjipt, kjipe materialer, kjipe løsninger, mye idiotisk design og ikke minst mye ræva håndtverk. Jeg durer tidvis rundt i en nå 3 måneder gammel Model X. Jeg vet ikke med deg, men jeg hadde liksom håpet på at en bil til nærmere millionen skulle vente litt lenger med å gå istykker. Plastdeksler løsner eller sitter feil fra fabrikk, knirkelyder i interiøret under kjøring er et faktum, idiotpatentdørene bak har trøblet siden dag én, høyre sidespeil lever sitt eget liv, vindusspylerne er de dårligste jeg noen gang har sett eller brukt, skinnet på baksetene er sydd av noen som er blinde og ikke aner hvordan setet det skal på ser ut, stedvis dårlig lakk etc etc..
Servicer er fortsatt en massiv PITA om man ikke bor på sentrale Østlandet eller andre steder der man kanskje har forhandler som nærmeste nabo, ikke unikt for Tesla, men større sjans for å få tatt service hos merkeforhandler lokalt om du eier VW, Toyota, Mazda...
All ære til Tesla for å ha fått fart på hele industrien når det kommer til elbiler, det er intet mindre enn veldig positivt og imponerende. Dessverre leverer de produkter som sammenlignet med europeiske og japanske produkter er direkte dårlige. Kvantitet har fått fokus over kvalitet, men mye kan tyde på at det er førstnevnte investorene bryr seg om. At en skummelt høy prosentandel biler er inne for garantisaker/reklamasjon veldig tidlig i livsløpet sier sitt. Husker tråden på elbilforumet når model 3 kom, når folk kjøper seg helt ny bil og er strålende fornøyd fordi det var jo
bare X, Y og Z som var galt på deres bil, det skurrer litt, ikke sant? De har jo også kjøpt en rustbombe, det er fint her til lands der vi ikke sprayer veiene med korrosivt stoff hele vinterne
Av forskjellige grunner tror ikke jeg selvkjøring blir en realitet på lenge enda her på berget, og da sliter jeg med å se hva som skal få meg til å velge Tesla så snart de andre produsentene begynner å tangere rekkevidden til Tesla, eller i det minste når et nivå der det er godt nok til å dekke de flestes behov.