Creation watches?

Jeg bestilte klokke på tirsdag forrige uke, og den ble mottatt i dag.
Gratis FedEx frakt er jo ikke å forakte. Kan anbefale creationwatches.

Er det ikke "lov" å snakke om det her? :)

Har aldri handlet fra den her butikken, men alt jeg noen gang har handlet fra Asia/Kina har alltid nedskrevet pris på utsiden av pakken..

Jeg har aldri spurt om noe slikt, men når jeg henter det på posten, eller får det i kassen min, så er altså alltid prisen på pakken satt unormalt lavt, å gjerne merket noe helt annet enn hva det er.. Samme om det er Ebay eller en nettbutikk.

Fikk to klokker her om dagen fra en annen klokkebutikk i Kina, å da var pakken merket med watchparts 20$
Jeg vet ikke hvorfor de operer slik, er jo ikke akkurat snakk om store summene jeg måtte betalt i moms uansett. Posten tar jo ikke noe gebyr for å legge ut for momsen slik som mange andre :)

hei.

har prøvd å søke litt rundt på forumet men har ikke funnet noe svar på spørsmålet mitt.. så kanskje dette er stedet å prøve.
hvis ikke så kan sheriffen her inne flytte spørsmålet mitt ett annet sted.

jeg har også vært interessert i å prøve å handle fra utenlandske nettsteder. deriblant creationwatches.com
men jeg har ikke "turt" å gjøre det enda. pga. mangel på erfaring med det å handle fra utenlandske nettsteder.

følgende spørsmål.

hvordan går jeg fram for å betale moms/toll på mine bestillinger.?
skjer dette automatisk eller må jeg ordne noe på egenhånd?

fungerer betalingsmåten som i norske nettbutikker.
dvs. man legger inn kortnummer osv. å blir linket videre der man taster inn koder og spørsmål osv.

mvh
noname

Paypal er ofte greia men les her eller på forums.watchuseek.com om noen har positiv erfaring med nettstedet først.
Mange skumle nettsider der ute. Skal du opp i pris ville jeg vært veldig sikker på hvor jeg handlet.

Momsen er enkel og greit. Er pakke+frakt verdt under 200 nok er den null, mellom 200-1000 legger du på mva på summen og et fortollingsgebyr på rundt en hundrings, over 1000 samme sak men gebyr rett over to hundre.
Er litt vil på om det er 20 eller 25% som leggs på kan hende jeg blander med svensk moms.

God handel!

Betaler med paypal. Fortelling fikser enten posten eller fedex feks. Speditøren fikser altså.

Om det er posten får du den i oppkrav, om det er fedex eller dhl får du faktura i posten i ettertid. Veldig smertefritt og fint :).

Fra creation og gnomon har jeg handlet selv med god erfaring.

hvordan går jeg fram for å betale moms/toll på mine bestillinger.?
skjer dette automatisk eller må jeg ordne noe på egenhånd?

I noen tilfeller legger fraktselskapet ut for momskostnaden og du får regning i posten noen uker senere.
I andre tilfeller vil du bli kontaktet. Da må du forhåndsbetale tollen før du får videresendt pakken hjem til deg.

Ellers kan du trygt handle hos creation watches.
Har selv kjøpt flere klokker derfra uten noe fuzz.:)

Ninjaedit: Gnomon kan også anbefales.

I noen tilfeller legger fraktselskapet ut for momskostnaden og du får regning i posten noen uker senere.
I andre tilfeller vil du bli kontaktet. Da må du forhåndsbetale tollen før du får videresendt pakken hjem til deg.

Ellers kan du trygt handle hos creation watches.
Har selv kjøpt flere klokker derfra uten noe fuzz.:)

Ninjaedit: Gnomon kan også anbefales.

takker for svar!

så hvis jeg har forstått dette riktig. så er det bare å handle som om det skulle vært en norsk nettbutikk. så vil fraktselskapet ordne dette med momser og toller

blir nok ikke lenge til neste unboxing da skjønner jeg:D

mvh
noname

Jeg bestilte 2 seikoklokker fra den nettbutikken. Klokkene kostet rundt 1100,- pr stk. Fikk etter en stund 2 regninger fra fedex på under 150 kr totalt. Jeg kan i hvert fall anbefale den nettsiden ;)