Custom klokkeremmer

Medlem
12. mai 2012
Hei,

jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, men tror kanskje under "klokker" passer best.

Er det noen her, som meg, som synes at de medfølgende klokkeremmene til selv high-end klokker er vel generiske? Jeg har nylig anskaffet meg en zenith el primero striking tenth i gull, og alligotorremmen (eneste valg) er mildt sagt ganske lite imponerende.

Jeg har kommet over ABP (http://www.abp-paris.com/watchbands_creations_watchstraps.php?rid=7&cid=1), et parisisk verksted som lager custom klokkeremmer for hånd, av alle tenkelige skinntyper (padde, sjøslange, cobra; for å nevne noen litt særere varianter, og selvsagt alligator, croc, hornback, bone croc osv).

Grunnen til denne tråden lar seg best forklare ved å quote fra hjemmesiden til ABP; "Create a group of 10 or more watch collectors, and Yann PERRIN, the owner of the Atelier du Bracelet Parisien, will come to your City or Country to take your orders, show you ABP leather samples, examples of personalized options, watchbands, and will give you a 20% discount for the occasion."

Altså; andre enn meg som er interessert? Ta dere noen minutter og se på siden, de har samlet en del eksempler på fantastiske remmer. Det skal altså bare ti til for å få monsieur Perrin til å fly til Oslo med en swatchbook, og i tillegg gi oss 20% rabatt:).

Venter i spenning, og håper vi kan få til denne potensielt svært kule eventen!

Dette er jo en super mulighet til en gtg av dimensjoner! med et ultrakult tema! Med litt tålmodighet skulle det absolutt være mulighet å samle ti - eller flere. Ser for meg at de fleste klokker blir stilige med en custum strap.

Nå er det sommerferie og da har de fleste litt andre ting i hodet, men utover høsten skulle jeg absolutt tro at folk er med.

Jeg er i hvert fall med :), men ikke før ferien er over...

Fantastiske reimer!
Kan man være så døll at man spør sån sirkus om pris?
2-3-400€-ish, er uansett kjempeinteressert å bli med.
Her snakker vi tupperware-party deluxe for gutta!

Greg har et poeng med å se på det til tidlig høst

ABP har en sånn custom-builder funksjon på nettsiden sin.
Matt alligator square scale starter på EUR 280, og så kommer de ekstra fænsi detaljene i tillegg.

Det er noen detaljer som er veldig fristende:
Water Resistant Lining, EUR 40, så man ikke svetter i stykker remmen
Hand stitching, EUR 80, da håndsøm alltid er mer slitesterkt enn maskinsøm (og penere hvis man liker at det er litt ujevnt)
Interchangeable removable spring bars, EUR 20, kanskje, for å kunne skifte rem uten verktøy

Jeg havner på 430 EUR for en rem innen jeg er ferdig i bestillingsfunksjonen deres.

Har fortsatt 4 remmer fra ABP og er super fornøyd med kvaliteten og utvaget/mulighetene hos dem. Det gøyeste er å ta seg en tur i butikken og velge ut blant skinnene. Jeg har handlet remmer fra familien Perrin i 20 år, de het JCP før ( for Jean Claude Perrin) til de solgte firmaet og startet igjen som Atelier du Bracelet Parisien.

Hei,

jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, men tror kanskje under "klokker" passer best.

Er det noen her, som meg, som synes at de medfølgende klokkeremmene til selv high-end klokker er vel generiske? Jeg har nylig anskaffet meg en zenith el primero striking tenth i gull, og alligotorremmen (eneste valg) er mildt sagt ganske lite imponerende.

Jeg har kommet over ABP (http://www.abp-paris.com/watchbands_creations_watchstraps.php?rid=7&cid=1), et parisisk verksted som lager custom klokkeremmer for hånd, av alle tenkelige skinntyper (padde, sjøslange, cobra; for å nevne noen litt særere varianter, og selvsagt alligator, croc, hornback, bone croc osv).

Grunnen til denne tråden lar seg best forklare ved å quote fra hjemmesiden til ABP; "Create a group of 10 or more watch collectors, and Yann PERRIN, the owner of the Atelier du Bracelet Parisien, will come to your City or Country to take your orders, show you ABP leather samples, examples of personalized options, watchbands, and will give you a 20% discount for the occasion."

Altså; andre enn meg som er interessert? Ta dere noen minutter og se på siden, de har samlet en del eksempler på fantastiske remmer. Det skal altså bare ti til for å få monsieur Perrin til å fly til Oslo med en swatchbook, og i tillegg gi oss 20% rabatt:).

Bare minn ABP på CITES papirene før de lander i Norge, hørt at en del har fått sine remmer konfiskert ifra ABP når de har bestilt ifra USA..

CITES er visstnok en kostnad for selger, så sikkert derfor de tar litt lett på det.

Men:

Dersom man sender i posten må avsender betale for CITES, og mottaker betale norsk mva.
Dersom man flyr til Paris og henter varene selv, slipper man CITES for inntil 3 (tror jeg) artikler av alligator til eget bruk, så lenge artene ville blitt godkjent inn til Norge - og man slipper mva på varer inntil 6000,-.

Med andre ord får man 2 remmer a ca. 400 EUR helt lovlig ut av Frankrike uten CITES og uten fransk moms, og helt lovlig inn i Norge uten norsk mva.

Gratis flytur til Paris, sånn ca., for å hente remmene.

Så bra det virker som om det er litt interesse her! Ja, jeg tenkte det var fint å få se eksempler, kjenne på skinn osv in real life, og så dra og hente. Å lage dem tar litt tid med mindre man betaler ekstra, og er vi ti koster det ikke noe at de kommer, pluss de 20 prosentene. Så leter man litt billige billetter og kjøper to remmer dekker rabatten alene flyturen.. En liten paristur er i mine øyne ingen stor ulempe, uansett..

Nå er vi godt i gang med høsten, det føles slik i hvert fall, er det noen som kunne tenke seg å bli med på dette?

Hei,

Jeg har kommet over ABP (the watch straps, watchstraps, bands and watchbands from abp), et parisisk verksted som lager custom klokkeremmer for hånd, av alle tenkelige skinntyper (padde, sjøslange, cobra; for å nevne noen litt særere varianter, og selvsagt alligator, croc, hornback, bone croc osv).

Hei, jeg er visst veldig sent ute, men ville vært meget interessert i å få disse til å lage en rem
til min AP. Skal tydeligvis være blant de beste i verden!

they are indeed... og det skal etter sigende kun 10 stk til for at de flyr hit med masse skinn og diskuterer og tar mål osv osv... i tillegg til at de da gir en klekkelig rabatt... synes det virker mye triveligere enn å bestille på nettsiden... så kunne jo en av oss ti egentlig flydd ned og hentet alle sammen fly tur-retur + én natt på hotell delt på 10 er ikke mange kronene, og myyyeee mindre enn om man selv skal betale toll på én rem. Jeg drar gjerne ned og henter, jeg, så..:p

they are indeed... og det skal etter sigende kun 10 stk til for at de flyr hit med masse skinn og diskuterer og tar mål osv osv... i tillegg til at de da gir en klekkelig rabatt... synes det virker mye triveligere enn å bestille på nettsiden... så kunne jo en av oss ti egentlig flydd ned og hentet alle sammen fly tur-retur + én natt på hotell delt på 10 er ikke mange kronene, og myyyeee mindre enn om man selv skal betale toll på én rem. Jeg drar gjerne ned og henter, jeg, så..:p

Helt enig med alt her. Count me in!

Og da minner vi om at hver reisende kan ta med seg 2 stk remmer a EUR 400 lovlig, uten å betale mva.

Og at hver reisende kun kan ta med seg 4 gjenstander laget av krokodilleskinn fra arter på CITES II-listen, uten å ha full CITES-dokumentasjon.

Jeg gjetter på at tollmyndighetene tar ganske hardt på smugling av fredede dyrearter.

I forhold til hva som taes hardt og ikke, taes jo generelt smugling til privat bruk relativt lett.. jeg har prøvd å gå på rødt med noen småting tidligere, men da har ikke tollerne giddet engang. Nå er det ikke min intensjon å oppfordre til kriminalitet, bare at om f.eks jeg og kjæresten min drar ned kan vi lovlig ta med fire remmer, om vi da har med ti er det fortsatt ikke slik at vi blir mistenkt for å skulle åpne butikk når vi kommer hjem. Har vi en på hver klokke, er det jo bare to for mye i hver carry on, det tror jeg går helt fint. Hadde vi bodd i Sverige eller Danmark hadde jo ikke toll fra Frankrike vært noen issue i det hele tatt, så det hele føles litt arbitrært. But that's me:). Når det gjelder CITES så kan vi da ta med åtte, da, gitt at ABP ikke kan gi citesdokumentasjon. Jeg tenker at det går fint, men ingen blir jo tvunget til å være med:)... og virker som det er litt lunken interesse uansett, så...