Cyclops og modeller

Medlem
22. juli 2016
Sted
Jessheim
Hei,

tillater meg å stille et par (for noen) særdeles grunnleggende spørsmål. Støtter meg til at det sikkert er noen andre som heller ikke vet..

Jeg liker submariner, men ønsker dato - er samtidig av den oppfatning av at cyclops ikke er fint..

- Finnes det Submariner-utgaver med dato men uten cyclops? Eller er SD eneste vei å gå om man ønsker noe slikt? Hva er hovedforskjell mellom SD og DSD?
- Hvordan har det seg at enkelte modeller kalles Hulk, Pepsi, Cola... etc?

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Ingen av navnene er "offisielle", men har blitt kallenavn på "Rolexmunne"..

Jeg likte heller ikke cyclops, men Rolex og cyclops hører liksom sammen, så det har vokst på meg veldig og jeg har nå en Sub Date og er sykt fornøyd :)

Bemerk: Det er vesentlig størrelsesforskjell (og ikke minst vektforskjell) på Sea-Dweller og SDDS.

• Liker
Reaksjoner: twt2
Ingen av navnene er "offisielle", men har blitt kallenavn på "Rolexmunne"..

Jeg likte heller ikke cyclops, men Rolex og cyclops hører liksom sammen, så det har vokst på meg veldig og jeg har nå en Sub Date og er sykt fornøyd :)

Bemerk: Det er vesentlig størrelsesforskjell (og ikke minst vektforskjell) på Sea-Dweller og SDDS.

Tror deg. Likte egentlig ikke Rolex i det hele tatt før men har gått veien og merker at man får mer likings etterhvert. Kall det gjerne en modningsprosess :cool:

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Ja det er absolutt noe i det. Jeg skulle i allefall ikke ha Rolex når jeg startet å interessere meg for klokker. Nå skal jeg jo nesten bare ha Rolex :oops:

De vokser på deg og blir værende. Det er litt som popmusikk og vin. De du umiddelbart tror du liker best, blir du fort lei av :rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: aksgro og twt2