Dårlig power reserve på seiko 5 sport

Medlem
13. aug. 2015
Sted
norge
kjøpte et par seiko 5 sport klokker på nett.
Hvis jeg bruker en av dem på dagen og legger i skrinet på kvelden så har de stoppet til lunsj dagen etter. Dvs godt under 24 timer reserve. Er det jeg som har for lat jobb og hverdag eller er de bare ikke bedre? Det er snakk om et 7s36 og et 7s26 urverk.
Begge er like «dårlige»

Nå er det vel ingen av disse som har manuelt opptrekk? Iallfall ikke 7s26.
Det sagt så vet ikke jeg hvor lenge automatiske ur må brukes for å få fult opptrekk. Men det er det trolig andre her som kan svare på. :)

kjøpte et par seiko 5 sport klokker på nett.
Hvis jeg bruker en av dem på dagen og legger i skrinet på kvelden så har de stoppet til lunsj dagen etter. Dvs godt under 24 timer reserve. Er det jeg som har for lat jobb og hverdag eller er de bare ikke bedre? Det er snakk om et 7s36 og et 7s26 urverk.
Begge er like «dårlige»

En her inne har en IWC med in-house automatikk verk han opplevde at stoppet fordi han ble hektet på et PS4 spill. Så det kan skje.

Mente automatisk klokke.
Men for min del gjør det ikke all verden at jeg må stille klokken mellom hvert bruker. Roterer mellom disse to og en ny longines. Men lirer på om det er skadelig for klokkene og stoppe og måtte stilles før bruk hver gang...
Evt om det er noe feil med de to klokkene

Mente automatisk klokke.
Men for min del gjør det ikke all verden at jeg må stille klokken mellom hvert bruker. Roterer mellom disse to og en ny longines. Men lirer på om det er skadelig for klokkene og stoppe og måtte stilles før bruk hver gang...
Evt om det er noe feil med de to klokkene

Jeg skjønte du mente automatisk. Men 7s26 har iallfall ikke mulighet for å trekkes manuelt, og derfor vil jeg tro det tar litt tid innen automatikken er fulladet slik at man kan forvente en full reserve :)

Alt er avhengig av aktivitetsnivået ditt gjennom dagen. Jeg har en jobb som er splittet mellom kontor/reise/on-site og jeg har opplevd et par ganger at automatiske klokker har stoppet opp 5-10 minutter iløpet av arbeidsdagen når jeg er på kontoret. Føler seg litt lat da ja :p