Da ble det en slik i dag da... :-)

Medlem
5. juli 2008
Innlegg
138
Sted
Norway/SE Asia/Lufthansa/Swiss :-)
Hei,

Panerai har lenge vært i tankene, men har måttet vike gang på gang for andre merker.
- Så nå var det på høy tid :)

Valget ble litt tilfeldig, og om jeg har gjort det "riktige" valget vet jeg ikke, men følelsen så langt er god.

Nå er jeg ikke noe fan av disse "Se hva jeg har kjøpt" trådene, men i og med
at jeg i fjor spurte om Panerai-råd her på TS i denne tråden: http://www.tidssonen.no/showthread.php?1944-Pam-088-OK-ur-blandt-Paneraifolket, tenkte jeg en follow-up hører med.

Ønsket meg likevel mest en modell med Panerai's eget urverk, og denne var blant utvalget i butikken.
Litt godpris ble det, og dermed vandret vi ut med en Pam 328.
(Og all ære til min snille kone som syntes den så godt ut på håndleddet,
og ytret inn at her kunne litt sponsing a-la nyttårsgave være aktuellt !!! )

Med på kjøpet ble det gummireim og spenne samt en reim med
hvit stitching som ankommer etterhvert (lignende originalreim på Pam 312).

Så da får jeg vandre rundt med Panerai på håndleddet en stund.
TIDEN er i allefall lett å lese på denne saken :)

Noen enkle bilder fra hotellrommet:


Pam_bag.jpg


Pam_onbooks.jpg


Pam_wrist.jpg


Thanks for looking,


God romjul fra ny Panerai-owner,

BT
 
Grattis.
Håper jeg får skjenne på Panerai følelsen en gang i fremtiden. Nyt vert sek med den på armen! :cool:
 
Gratulerer så mye!:p:p
328 er vel "312" på lenke, eller? Jeg synes denne er superflott!

Har vurdert en lenke til min Luminor også. Gi gjerne en liten feedback på lenken når du har fått brukt den litt.
 
Grattis!!!
:D:D

Det er et vakkert eksemplar
(og jeg kjenner meg godt igjen i "veien frem til en Panerai" som har preget deg...)

;)
 
Artig å se Panerai på lenke, et ganske sjeldent syn, ser veldig flott ut. Må innrømme at jeg selv er såpass inngrodd når det gjelder Panerai og remmer at jeg hadde nesten glemt at de også er å få med lenke. Gratulerer med flott klokke!
 
Se der ja! Pam med lenke er sjeldent, det skyldes kanskje at det blir utrolig mye metall å drasse rundt på?

Ser uansett veldig bra ut, grattis med nytt!
 
Pam

Takk så mye for noen tilbakemeldinger, hyggelig det!

Mogens skrev:
328 er vel "312" på lenke, eller?

- Stemmer, slik jeg har forstått det også - 328 blir en 312 på lenke.
(Pam-folket her inne korriger meg om jeg tar feil)


BRIO1368 skrev:
Gratulerer! Et godt valg.
Kan jeg spørre hvor i verden den ble kjøpt?

- Jaja, er for tiden i Hong Kong(igjen...), så fant denne hos en AD her.
Også hos grå-markedshandlere her kryr det av Panerai (overraskende mange),
men det er helt uaktuelt for meg å handle noe fra gråmarked i HK.

Lenken virker svært komfortabel. Tiden får vise, men den har etter en dags bruk på et klamt håndledd
ikke vist tendens til å klype/lugge.
Uret veier jo ganske mye med lenken, men er helt greit hvis man er vant med f.eks. en Breitling, PO e.l. og er selvfølgelig veldig praktisk. Leddene bøyer seg "smooth" og fint, men jeg kan TENKE meg, at lenken er en såkalt "scratch magnet" med sin finbørstede finish.

Henger på et par bilder til, baksiden med clasp, og et utsiktsbilde fra Kowloon-siden :)

Pam_back.jpg


HK_Hview.jpg



Cheers
BT
 
Grattis med et nyyyyyyydelig ur!!!! :)

Helt fantastisk og morsomt at du valgte modellen med lenke. Ikke mange som går for den og absolutt en undervurdert panerai.
 
Lenken virker svært komfortabel. Tiden får vise, men den har etter en dags bruk på et klamt håndledd
ikke vist tendens til å klype/lugge.
Uret veier jo ganske mye med lenken, men er helt greit hvis man er vant med f.eks. en Breitling, PO e.l. og er selvfølgelig veldig praktisk. Leddene bøyer seg "smooth" og fint, men jeg kan TENKE meg, at lenken er en såkalt "scratch magnet" med sin finbørstede finish.

Vi får se..:D Jeg bestilte meg en lenke i dag. Synes bildene av klokken din var så flotte, i tillegg hadde Pierce Brosnan en Luminor på lenke i "After the Sunset" som gikk på tv her forleden og den var også lekker;) Men til den prisen disse lenkene koster "løst" bør de være bra:p:p:p
 
Flott!

Vi får se..:D Jeg bestilte meg en lenke i dag. Synes bildene av klokken din var så flotte, i tillegg hadde Pierce Brosnan en Luminor på lenke i "After the Sunset" som gikk på tv her forleden og den var også lekker;) Men til den prisen disse lenkene koster "løst" bør de være bra:p:p:p

Da blir det flere lenke-Paneraier her inne! :)

Noen mnd/år siden jeg så den filmen, men akkurat DEN senen senen husker jeg. Gutta var på fisketur. Mener det var en Panerai med blå skive - muligens 40mm?? :)
Jeg fikk også høre prisen på løs lenke, og den var ikke billig. Dvs. det som normalt er om man etterkjøper lenker...uansett urmerke, slik er det bare.

Da får du henge på noen bilder når metallet dukker opp :)


BT
 
Super klokke, gratulerer! Første med lenke på evigheter og ja skinn reimer er det ikke noe vanskelig å få kjøpt nei.. Bare se på tråden "hjelp jeg har fått reimavhengighet" :D
 
Gratulerer!

Jeg kjøpte en PAM 297 for et par måneder siden, og jeg kan bekrefte at lenken er en 'scratchmagnet'. Uansett, jeg er veldig fornøyd med PAM på lenke, og synes heller ikke at den er spesielt tung. :)

Ståle