Da er jeg innkjøpskonsulent igjen...

Siste: Han viste stor interesse for GO Navigator... :) Men han måtte også tenke litt på Zenith Stratos. Virker som jeg må ta en alvorsprat med han rundt JLC... ;)

Men bevares. Personlig synes jeg GO Navigator er kanontøff.

Sinn ble litt for mye "dykker-ur" visstnok. Så der fikk jeg presset han ift hvor langt han ønsker å gå på tool watch fronten. :)
 
omega-Seamaster-Planet-Ocean-45-50-mm-Chronograph-620x377.jpg

Denne brukt er innenfor budget. Den er RÅ!
 
UTS Munchen Adventure - manual wind.

Denne tilfredsstiller vel kriteriene, @SpaceCowboy ?

836623d1349132250-my-new-uts-adventure-manual-wind-uts_wrist_600.jpg


Tror de ligger på et sted mellom 15-20 000.
46mm diameter og 14mm høy!

...hvis broren din vil legge litt mer penger i kjøpet, så er jo de JLCene som du selv har listet opp selvsagt å foretrekke.
 
Redigert av en moderator:
Nå sier han jo selv at han vil ha en stor Bad Ass watch, men husk at en litt for stor og "litt for tool" klokke til dress i utgangspunktet tilsvarer å kombinere dressen med army boots eller bandana. Det er med andre ord ikke noe hvem som helst kan dra i land. :p

Det spørs jo hvor man jobber og hvem man jobber med, selvfølgelig. I Norge og i møter med andre nordmenn er det kanskje ingen som rynker på nesen. Men det er jo greit å ha i bakhodet at man i utgangspunktet tramper litt i klaveret med en for tøff og vågal kombo. Spesielt i møter med folk fra land der man har etikette litt mer i fingerspissene enn her.
 
Nå sier han jo selv at han vil ha en stor Bad Ass watch, men husk at en litt for stor og "litt for tool" klokke til dress i utgangspunktet tilsvarer å kombinere dressen med army boots eller bandana. Det er med andre ord ikke noe hvem som helst kan dra i land. :p

Det spørs jo hvor man jobber og hvem man jobber med, selvfølgelig. I Norge og i møter med andre nordmenn er det kanskje ingen som rynker på nesen. Men det er jo greit å ha i bakhodet at man i utgangspunktet tramper litt i klaveret med en for tøff og vågal kombo. Spesielt i møter med folk fra land der man har etikette litt mer i fingerspissene enn her.

Å du må tro jeg har coachet han på dette... ;) Selv er jeg forsiktig med å gå med klokker større en 40mm til dress. Og er allergisk mot klokker som "herjer" med skjortekanten. :)

Han ønsker (som mange andre) å få i pose og sekk. Antageligvis derfor han foreløpig viser størst interesse for GO Navigator, og nå i det siste IWC sin pilot-klokke.
 
Redigert:
Denne virker mye større enn målene tilsier. Antagelig pga. innvendig bezel og de tre store kronene. Så denne i Danmark og før bare sett den på bilder. Å se den live ga meg bare enda mer lyst på denne klokka.

- Innenfor budsjettet
- Stor klokke (som bærer stort). Dykkeren på bildet må ha små håndledd. Hands down.
- Kjent for klokkenerder
- Noe ikke alle har (på jobben hans)

Klokka fås i minst 5 ulike varianter (farger, kasse). :)


358acz.jpg


IMG_0044.jpg
 
Å du må tro jeg har coachet han på dette... ;) Selv er jeg forsiktig med å gå med klokker større en 40mm til dress. Og er allergisk mot klokker som "herjer" med skjortekanten. :)

Han ønsker (som mange andre) å få i pose og sekk. Antageligvis derfor han foreløpig viser størst interesse for GO Navigator, og nå i det siste IWC sin pilot-klokke.
Du får forklare ham at man skal ha mer enn én klokke som koster over 30k i samlingen uansett, så det er likke geit å diversifisere først som sist. :p

IWC sin pilot er nå ihvertfall ikke det verste til dress, selv om 44mm blir stort. Litt verre med 44mm diver med en bezel som skjærer seg gjennom skjorteermet om den ikke smyger seg innunder.
 
En pent brukt Blancpain Fifty Fathoms (om du finner en). Litt over budsjett, men det trenger du ikke å nevne for han før han evt liker klokken :mrgreen:

BLANCPAIN%2BTribute%2Bto%2BFifty%2BFathoms%2B(water).jpg


23124.jpg
 
Blancpain Fifty Fathoms
BLANCPAIN%2BTribute%2Bto%2BFifty%2BFathoms%2B(water).jpg
JLC Master Compressor Navy Seal, 44mm
4877729565_61ec2ac2ce_z.jpg

Vet at det finnes en på Finn nå... :)

IWC, Pilot's Chronograph, ref. IW3777-01
1000005595043_2.jpg

Ville definitivt anbefalt en av disse historiske dykkerne/pilotene. Helt rå (både utseende, produsent og historie), og relativt sjeldne.

Synd han ikke vil ha Pelagos eller Panerai... Ingen som har nevnt PAM submersible, de ser jo ikke helt ut som typiske Paneraier, er sjeldnere å se, lar seg kombinere med dress og er definitivt bøllerøffe! Nevnt disse for ham?

Hadde jeg hatt overskuddsøkonomi eller vært i din brors situasjon ville jeg kjøpt noe alla denne: Panerai PAM64 Luminor Submersible 1000m Limited Edition - FINN Kan det bli bedre?
 
Ingen som har nevnt PAM submersible, de ser jo ikke helt ut som typiske Paneraier, er sjeldnere å se, lar seg kombinere med dress og er definitivt bøllerøffe! Nevnt disse for ham?

Synes du virkelig en Submersible lar seg kombinere med dress? Wow, da er vi nok ganske uenig... ;)

Men selvsagt enig med deg i resten! :)
 
Redigert:
Synes du virkelig en Submersible lar seg kombinere med dress? Wow, da er vi nok ganske uenig... ;)

Men selvsagt enig med deg i resten! :)

Har en kollega som bruker sin med dress. Syns det funker like greit som en del annet. Nå har vi jo en del som bruker pulsklokke også......
 
Synes du virkelig en Submersible lar seg kombinere med dress? Wow, da er vi nok ganske uenig... ;)

Men selvsagt enig med deg i resten! :)

Tja. Nei. Jeg syns begge deler:) Jeg er en av dem som syns selv submariner, radiomir, pilotklokker er drøye dressklokker. Bruker dog både sub og radiomir til dress med stor glede allikavel, men perfekt er det ikke.

Ingen badass-klokker kombineres bra med dress, og hvis målet er en badass-klokke som kan brukes til dress vil jeg slå et slag for Submersible. Submersible funker IMO like bra som eks Luminor, JLC navy seal og pilotklokker, og har det lille ekstra:cool:
 
Hva med IWC Ingenieur Chronograph? Med lærrem så burde denne være ganske ok til dress, selv om den er stor. Ligger jo et pent eksemplar på KS nå til 30 lapper. :)

IWC-Big-Ingenieur-Chronograph.jpg


8627719385_3a3c6a5559_o.jpg