Da var det min tur

Medlem
3. aug. 2011
Innlegg
1.603
Sted
Lillestrøm
Endelig var det min tur til å unboxe, ca et år siden forrige gang jeg unboxet min 16570 Explorer II. Veien mot en ny klokke har vært lang, jeg har fundert og lest om utrolig mange modeller som jeg har vært helt bestemt på: "den klokke blir min neste" og uka etter har jeg forkastet den ideen, og hoppet på en ny klokke. Sånn har det vært hele veien. Det eneste jeg har vært trofast er klokkekontoen, jeg har spart og spart i vente på at jeg finner den klokken jeg vil ha! Først var jeg helt bestemt på at jeg skulle handle brukt, siden da får man mer klokke for pengene, og kanskje klokkekontoen kunne rekke til to ur tom.
Men så har jeg tenkt endel på at dette uret her blir nok en keeper, så hva er ikke deiligere enn å kjøpe en slett ny klokke fra forhandler, med garanti og eget navn i papirene osv. Så jeg la all fornuft til side og sendte en mail til Lervik Ur i Haugesund. Jeg får ikke skryti nok av den butikken, snakk om oppfølging. Jeg skreiv mange mailer frem og tilbake og spurte og gravde om den kommende klokka, svarene kom haglende tilbake. Superkjapp respons. den siste mailen jeg fikk fra Knut, var rundt klokka 23:00 for to dager siden, med beskjed at alt lå i rute og klokken kom til å bli sendt påfølgende dag med express over natt. Gjett om jeg sleit med å sovne den kvelden;)
Fikk tilsendt sporingsnr. med en gang pakken var sendt!
Kan trygt anbefale Lervik ur, for min del så har det ganske mye å si at jeg har godfølelse når jeg skal legge igjen en pen slump penger i en butikk. Og Lervik ga meg en skikkelig følelse av personlig oppfølging. Det gjør at jeg ikke er i tvil om hvor mine kommende innkjøp blir foretatt.

Sånn, nok prat!
Er faktisk midt i en unboxing her:)
2e096db0-1824-0c85.jpg


En espresso må til
2e096db0-1b2e-b2b1.jpg


Bear Grylls må også til for å komme i mål
2e096db0-1b4b-cac3.jpg


En hyggelig hilsen fra butikken
2e096db0-1b73-3cfb.jpg


Hvit boks ihvertfall, og godt pakket inn!
2e096db0-1b8d-d4a8.jpg


Har sett disse hvite boksene før, hva kan det være?
2e096db0-1bb4-c3d2.jpg


Er det litt lysegrønt jeg ser på siden der?
2e096db0-1bd6-4587.jpg


Hmmm;)
2e096db0-1bf7-811e.jpg


Den krona der liker jeg:)
2e096db0-1c14-acbb.jpg


Jadda
2e096db0-1c35-6771.jpg


2e096db0-1c4d-a084.jpg


Ahhhh, elsker synet av en slik boks
2e096db0-1c5b-3f06.jpg


2e096db0-1c74-da72.jpg


2e096db0-1c89-e4a4.jpg


Polerte midtledd;)
2e096db0-1c98-5ebc.jpg


Jeg kan skimte noe på bezelen der
2e096db0-1ccd-3504.jpg












Kan det være et tachymeter?
2e096db0-1ceb-968d.jpg


Jammen meg var det ikke en kliss ny ubesudlet Rolex 116520 Cosmograph Daytona med sort skive :D
2e096db0-1d0e-dda3.jpg


Med all plastikk på, skal bli utrolig deilig å dra av alle plastbitene
2e096db0-1d53-47b1.jpg


2e096db0-1d99-19ab.jpg


2e096db0-1da4-dee0.jpg


2e096db0-1daf-f3a6.jpg


Ahhhh, deilig. Da kan jeg roe meg ned litt igjen. Var vannvittig deilig å få denne i land. Jeg valgte sort skive siden jeg har en polar Explorer! Jeg har en visjon om en samling på 5 kvalitetsur, og da har jeg tenkt hele tiden at jeg skal ha en chronograph i samlingen, og en Daytona med det deilige 4130-verket har virkelig fasinert meg såpass, at denne tok chronograph-plassen i min (enn så lenge beskjedne) samling.

Nå skal jeg nyte en deilig helg med hyttetur, med god vin og god mat, tipper at Daytonan sittet klistret på linken igjennom hele helgen!

Takk for oppmerksomheten:)

God helg til alle Tidssonere:D

Ps: kommer til å oppdatere med noen flere bilder tatt med speilrefleks istedenfor iPhonebilder iløpet av dagen!

IMG_1119.jpg
 
Virkelig et nydelig ur, gratulerer så mye. Dette er kvalitet så det lyser lang vei, jeg har vurdert samme selv;)

Kos deg:D
 
Veldig, veldig flott klokke!

Gratulerer med Daytona! Denne står også på min liste - nyt den (og flipp den billig på K/S ;) :cool:
 
Gratulerer med en nydelig nyervervelse, det er en fantastisk pen chronograph. Pluss for mange flotte bilder, takk for at du deler.:D
 
Gratulerer med superb tilskudd. Den er faktisk så fin at jeg ble kjempemisunnelig nå. Skulle aldri ha solgt min! På et eller annet tidspunkt skal en slik inn igjen :D
 
Ahhhh...deilig! Har egentlig ikke sansen for chronografer, men etter å ha sett så mye Daytonaer her så begynner jeg å ane kribling i munnviken..gratulerer!
 
Gratulerer så meget! Flott klokke, flott verk! Kansje like greit at det tok litt tid, så du virkelig traff blink?
 
Takk for alle gratulasjoner:)

Traff virkelig blink her ja, Entropy.

Har fått justert lenka nå, sitter som et skudd!

Vanskelig å få til et WS med speilrefleksen, så avventer det til samboer kommer hjem!

IMG_1119.jpg
 
Gratulerer med et utmerket sportsur :)

Når jeg så tease bildet med PCL håpet jeg det skulle være en sort Daytona :D
 
The legendary Daytona

Grattis med kanskje den mest ikoniske og klassiske kronografen i moderne klokkehistore:D
Denne unboxingen, samt en annen post med bilde av stål Daytona med sort skive på diverse kjente og ukjente fjes et annet sted her på forumet, fikk meg til å virkelig ønske meg en slik.

Dette er også uten tvil et av de mest kopierte design i klokkehistorien. For de som ikke har råd, kan jo alltids kjøpe seg en Invicta, som har tilnærmet samme design. Kan nesten ikke kalle det homage heller, når de klasser sammen noe kvartsgreier og lager den etter Daytona-lesten. Huff og huff.

Det blir som med mye annet, man kommer som regel ikke opp mot originalen, og for en usedvanlig vellykket original.
Har nå og da undret meg over at Rolex aldri har laget denne med dato, men det ville jo ødelagt hele symmetrien på denne urskiva. Datofunksjon ville kanskje være det eneste jeg savnet, hvis jeg hadde en Daytona.
Men for de av dere med-asylanter som har tatt skrittet og gått til anskaffelse av en slik, har nok andre ting veid tyngre for enn mot. Jeg bøyer meg i støvet og tilstår:

Jeg vil ha en Daytona, en med sort skive og sølvfargede ringer på - en slik som jeg kan kikke på, mens jeg venter på at himmelen skal bli blå!
(og det er ikke så veldig ofte her oppe i Trøndelagen, så det blir mange og lange stunder å kikke;))

For de av dere som har lest min post vedrørende Rolex / Omega "dilemma" tråd av Fnu_snu99, har jeg ikke akkurat omtalt Daytona i positive ordelag. Jeg trekker tilbake alt! - (kanskje unntatt variantene med mye bling, og den famøse med leopardmønstret rem, den er fortsatt "Gaytona";))