Da var første homage bestilt.

Medlem
23. nov. 2010
Sted
Trondheim
Nå har jeg bestilt en homage for første gang, en Steinhart Ocean 1 Vintage Red.
Klokken bygger på Submarineren, leveres med plexiglass, dette blir min første klokke med plexi.

Jeg bruker egentlig en 14060M på jobb, men i dag skjedde noe som skulle ødelegge dagen min. Jeg skulle gå fem meter, men i løpet av de to første meterne dunket jeg klokken borti en stålkant, mitt neste blikkfang var hjerteknusende.

Klokken som allerede har opplevd lekekrig igjennom NATO-øvelser, et fall med motorsykkel, og diverse uheldige ting skulle ende sitt liv på en sånn tragisk måte.

Beklager at dette skulle skje, jeg vil sende deg inn til AD og høre hva de sier, og jeg beklager hvertfall at du blir erstattet med en homage.

normal_MagnumPI-Rolex2.jpg

Skål for mange fine år!

Knust glass, den tikker ikke lenger, sekundviseren er helt bøyd.
Merkelig at den ble så skadet, det var vel det perfekte slaget.

Vi snakker nakkeskudd på kloss hold.:(

Huff, hørtes ikke bra ut... Håper ADet har gode nyheter.. Uansett må du oppdatere oss...!

(Dekker reiseforsikringen din dette?)

Det er veldig trist, så jeg kommer til å betale det jeg kan for å få den i live igjen.
Men jeg tror det blir siste gang jeg bruker en slik beater, det blir altfor trist når slikt som dette skjer.

Jeg blir sikkert glad i Steinharten etterhvert, prisen for å få den fikset blir mindre, og det tar nok ikke like lang tid som med en Rolex.

Det måtte jo skje en dag, det var bare spørsmål om tid.
Vel vel, jeg får bruke de kostbare klokkene på rolige dager.;)

Ang. forsikringen, jeg har ingen aning, har aldri måtte benytte meg av forsikring før.
Jeg får kontakte selskapet, kanskje jeg er heldig?

Veldig avhengig av situasjonen, og selskapet, men du kan være heldig!

Om det blir for mye å betale for å fikse opp kan jeg kanskje være interresert i et prosjekt. Lyst til å poste bilder av skaden?

La klokken igjen i skapet på jobb, vet ikke hvorfor men jeg følte for å ikke ta den med hjem. Slenger opp noen bilder imorgen.

Jeg kommer nok ikke til å selge den, klokken er verdt altfor mye for meg, det er trolig klokken som har vært med på mest i løpet av denne tiden.

Jeg ender opp med å betale det som må til.;)

La klokken igjen i skapet på jobb, vet ikke hvorfor men jeg følte for å ikke ta den med hjem. Slenger opp noen bilder imorgen.

Jeg kommer nok ikke til å selge den, klokken er verdt altfor mye for meg, det er trolig klokken som har vært med på mest i løpet av denne tiden.

Jeg ender opp med å betale det som må til.;)

Sjekk med forsikringsselskapet om dette er noe de vil dekke. Hadde det vært utenom jobb kunne du tatt det på reiseforsikring dersom det oppsto en ytre, plutselig hendelse som forårsaket skaden...

Det var trist å høre! Dette er desverre den ytterste konsekvens av den kalkulerte risikoen en tar ved å gå med en dyr klokke. Får håpe forsikringen dekker skadene!

Forsikringen dekker ikke noe.
Etter å ha søkt litt rundt tror jeg prisen på rep blir rundt 20 - 30 k.
Verdt det etter min mening. :)

Yowza ! Er jo nesten ikke verdt å reparere jo.. Kjøp en pent brukt og selg restene i deler :)

Edit: ser den har affeksjonsverdi, så kanskje du kan kjøpe en sliten en og bruke som donorklokke, hehe

Trist at du skulle ødelegge klokka på så uedelt vis...

Når det gjelder rep.kostnader - 20-30K? Det kan da ikke være mulig. For 30K tror jeg du kan få en annen pent brukt 14060M pluss ny skive, visere, glass og service på verket på den gamle.

Når det er snakk om så mye penger ville jeg tatt en runde til forskjellige urmakere og bett om pris. At det koster mellom 20-30k synes jeg hørtes for ille ut.

Ang. forsikring kan jeg til neste gang anbefale Enter.

Er det ikke bedre å bruke en rolex som koster litt for så å bli glad i den enn en homage fra steinhart? Selv om det koster litt ekstra når ulykken skjer? :)
Jeg vil hvertfall heller være glad i en Rolex som har vært med på mye enn en homage.

Prisen fant jeg ut ved å Google litt, jeg skal prate med AD imorgen,
håper det blir litt rimeligere.

Jeg føler det er verdt det uansett:)

Jsf. Joda, jeg endret bestillingen til en i dlc-coating, da ligner den ikke så mye hvertfall.

Er det ikke bedre å bruke en rolex som koster litt for så å bli glad i den enn en homage fra steinhart? Selv om det koster litt ekstra når ulykken skjer? :)
Jeg vil hvertfall heller være glad i en Rolex som har vært med på mye enn en homage.

Jeg synes forsåvidt det er greit med homages, designet som Rolex en gang lagde har de nå levet på i en såpass lang tid, det eneste som har endret seg igjennom tidene for meg er prisen.

For all del, det er veldig fine klokker, kvalitet på lang vei (Jeg eier tre subs nå), men de lever litt på navnet sitt etter min mening.

Det er så klart ikke helt ærlig å spise av kaken dems, men etter en så lang tid burde det være lov.

PS: Jeg har også en Ploprof-homage, bare for å vise hvor rebelsk jeg er.:cool:

Forresten, hva bruker prisen på en greit brukt 14060M å ligge på?
Jeg har aldri tittet noe på bruktmarkedet, men kanskje jeg kjøper en ny en som beater, så kan den gamle få en høyere grad.

Jeg synes forsåvidt det er greit med homages, designet som Rolex en gang lagde har de nå levet på i en såpass lang tid, det eneste som har endret seg igjennom tidene for meg er prisen.

For all del, det er veldig fine klokker, kvalitet på lang vei (Jeg eier tre subs nå), men de lever litt på navnet sitt etter min mening.

Det er så klart ikke helt ærlig å spise av kaken dems, men etter en så lang tid burde det være lov.

...

Hør.... *hysj*... Lytt... Hva er den lyden? Jeg tror det er lyden av ulvene som våkner til liv...

:p

Aoooooooooooooooooooooooooooo!

Og med det ulvehylet føler jeg at mitt standpunkt i hommagesaken er satt! ;)

Nei, litt seriøst. Jeg foretrekker selvstendig design. Hommage er litt i gråsonen for meg.. Om andre liker det gjør det meg ingenting. Når det er sagt vil jeg aldri lovprise en hommage. Hvertfall ikke for stylingen! ;)