Daddy got some new italian shoes! - Mario Paci MP 4 "Submercitore"

Medlem
28. juni 2010
Sted
Østlandet
Grepet av en liten stund med galskap vurderte jeg å selge min 112, heldigvis kom fornuften tilbake og som ordtaket sier "gammel kjærlighet ruster ikke - L'arte non è mai finita, solo abbandonato"

Denne måtte jo definitivt påskjønnes med en ny reim etter så lang tid i boksen. Valget sto mellom Mario Paci MP 4 "Submercitore" og en custom Ted Su Ammo strap. http://www.tcstraps.com/product/MP_4_Tan.html

Front
P1040096.jpg

Håndlagd in Castelfiorentino Italia, "sewn in pre-V buckle ", Italy inngravert bak, foran MP logo. Mario Paci var (Quality Assurance manager) hos Panerai inntil 1997. Pre Vendome, les hele hisorien her Nå lager han etter min mening en av de beste og kvalitetsmessig langt over noen OEM reim kjøpt over disk i dag.

Stamped
P1040094.jpg

Han har også forfattet boken "Panerai watches from 1937 - 1997" med Dino Zei. Dette er italiesk kvalitetshåndtverk på sitt ypperste. Reimen har akkurat passe tykkelse gikk for 125/80 på 7" håndledd. Den er ikke for stiv eller for myk, stiching, finishen er upåklagelig. Hot stamped på begge sider innvendig

Left side
P1040095.jpg

Dette er håndsydd i Toscana med kjærlighet. "holy mama" for en god reim. Klokka ble som ny :D

P1040076.jpg

To flate keepere, en fast og en løs. Brukte 4 dager levert i Norge. Vil heretter heller bruke noen ekstra kroner på ekte kvalitet enn ha å skrinet fullt. En god reim gjør halve klokka. For en reim av dette caliber er dette et soleklart røverkjøp!

Perfekt

Gratulerer med en helt rå reim!

En slik vil passe perfekt til min nylig innkjøpte 312 :)

-Crizt

Takk for det, forksjellen er litt som tidligere kjørt Hyundai og nå Mercedes. Begge har 4-hjul men. Her er litt ekte Mario Paci love, som å skifte slips dette her :D

origCAZVFSKC.jpg

Takk! Men boksen er desverre kun et lånt bilde av en bekjent. Neste steg er en custom Ted Su ammo som du satte meg på sporet av i sin tid. Har tenkt på det lenge, tror det blir bra :D har følgende notert:

Color: Medium brown or light brown + 25
Texture: Clean to lightly distressed
Stitching: Wrap Stitching
Stitch color: Linen
Buckle: Brushed
Width: 24mm lug
Length: 130-135/80 (7.2” wrist size)
Thickness: 4.5mm average
Keepers: Flat keepers

Hot Burned initials embossed on the strap, er litt usikker på 130 eller 135mm holder?

Håndlagd in Castelfiorentino Italia, "sewn in pre-V buckle ", Italy inngravert bak, foran MP logo. Mario Paci var (Quality Assurance manager) hos Panerai inntil 1997. Pre Vendome, les hele hisorien her Nå lager han etter min mening en av de beste og kvalitetsmessig langt over noen OEM reim kjøpt over disk i dag.

Damn, denne var rålekker. Er på jakt etter en slik til min Breitling Chrono Colt, men den har bare en lug-bredde på ynklige 20mm. Vet du om noen remmer i lignende lekkerhet og kvalitet som lages for 20mm?

Takker på forhånd for svar

Mvh
Christian

Takk! Men boksen er desverre kun et lånt bilde av en bekjent. Neste steg er en custom Ted Su ammo som du satte meg på sporet av i sin tid. Har tenkt på det lenge, tror det blir bra :D har følgende notert:

Gled deg sier jeg bare. Ted Su sine ammoer er i en klasse for seg selv :)

Takk! Men boksen er desverre kun et lånt bilde av en bekjent.

He he - jeg liker ikke den nye reima di. Synes at den likner på et mislykket forsøksprosjekt i semsket skinn laget i en av Romas mørkeste bakgater. Men hva jeg mener er ikke viktig. Det viktigste er at du liker reima :D

Den boksen til din bekjent er en annen historie. Noen slike kunne jeg meget godt tenkt meg. Har du noe informasjon om hvor den kan skaffes?

Frode.

p.s.
Skal poste noen av mine reimer senere en gang - når de har fått seg en presentabel boks. Du kommer helt sikkert til hate dem :)

d.s.

:D Sant, og godt er det. Bildet og text over kan antyde at det er semsket skinn. Men denne er i lær- reim med en røff stuktur. Mer som på bildet under.. kan være vanskelig å se på bildet. Denneprøves! Mario Paci har ord på seg for lage noe av det feteste til Panerai. Finnes flere forskjellige modeller - nok til alle!

MP_4_Tan.jpg

Damn, denne var rålekker. Er på jakt etter en slik til min Breitling Chrono Colt, men den har bare en lug-bredde på ynklige 20mm. Vet du om noen remmer i lignende lekkerhet og kvalitet som lages for 20mm?

Takker på forhånd for svar

Mvh
Christian

Ted Su lager custom, de lager exact til din klokke. 20mm man kan velge farge, stiching, spenne, etc. Koster litt men da har man, :cool:https://teddy-straps.3dcartstores.com/Swiss-ammo-strap-made-to-your-specifications_p_264.html