Dagen derpå... Dine gjøremål!

jsf

Medlem
23. okt. 2009
Sted
Oslo
Våknet opp idag kl 10:00 etter heisatur av de sjeldne, fremdeles smått drita. Fyllelogikken som tilsa at 3 tequilashots på rappen var en lur idé aner jeg ikke hvor kom fra, men skjønner klart at jeg trenger noe som kvikker opp formen et par hakk.

Så hva gjør du dagen derpå? Har du noen spesielle gjøremål du har for vane å gjøre? Og ikke minst, tips!? I'l take whatever. Fyllebeater er hvertfall på plass.

IMG_1210.jpg

Skikkelig dårlig:

-Forsiktig småspising av brødskiver med kaviar, (for saltets skyld). Kan ta timer på en skive...... Ligger på sofaen i timesvis, tidlig kveld.....

Smådårlig:

-Egg og bacon!! (Eller noe lignende). Ut i frisk luft! Som regel fit for fight iløpet av noen timer. I yngre år kunne man så finne på starte på festen igjen, men nå er jeg eldre og vet bedre:D

Vi er i samme yacht.. Fortsatt full... Plan for dagen. Bestille noe feit mat og se på turen til Frankrike. Smått pakke til sydentur i morgen.

Det som funker hvis du har tilgang på det er oksygen. Helt sykt bra

Må komme deg ut og gå en tur eller noe, da stiger formen betraktelig. Egg og bacon er fast for meg etter fylla, det hjelper i alle fall på humøret :)

Vann, vann, vann.
Drikkes (helst) både før, under og etter.
Men derpåtil en skikkelig dusj, gjerne vekselvis varm og kall. Sjøbad for den med mulighet til det er enda bedre.

Fett, salt og/eller søtt i alle former er fint.
Gjerne wienerbrød/stratos eller annen heart-attack-food.

Eneste jeg bevisst styrer unda hvis jeg er for dårlig er (sort) kaffe.

Godt å høre at jeg ikke er alene i dag Masse vann og cola(Hvis man har vært så fornuftig å kjøpe det) er et must. God og feit mat, et par paracet og ibux, sofa og noe spennende på tv så er dagen som oftest reddet.
Samme som Adam så styrer jeg unna kaffe i hvert fall de første timene etter en ordentlig heisatur, for meg så er det som å be om hodepine.

Sammen med egg og bacon går det selvsagt en Litago. Sjokolademelk er GULL!

Kroppen blir ganske sur, så det funker vel å ta bikarbonat i en eller annen form? Mener en lege sa det en gang. Har aldri tatt noe som helst etterpå utenom evt den ferneten eller en pils litt ut på dagen. Luft er bra, men ikke anstreng deg for mye...

Dagen derpå kan være knallhard. Etter en heftig kveld på byen er en temmelig dehydrert, noe som ofte blant annet leder til hodepine. Rehydrering er din venn! Vann og mat med salt (binder vann i kroppen) er lurt. Kaffe, i likhet med alkohol, er vanndrivende, og hjelper lite på formen. Et annet tips er å kjøpe Resorb-brusetabletter på apoteket. Resorb er reseptfritt og vil blandet med vann bidra til å gjenopprette væskebalansen i kroppen. Tablettene er egentlig tiltenkt rehydrering ved diarre og oppkastsyken, men hjelper godt også ved bakrus;) god bedring!

Det beste er å ringe en legevenn og be han/henne komme med en IV med saltvann. Har ikke prøvd det selv, men skal visstnok kurere fyllesyke på 30 min. Personlig tyr jeg til Fernet til frokost og egg & bacon til lunch.

Resorb ja, den er knall.
Mener å huske at et annet medlem, som dessuten er lege, tipsrt om noen lure medikamenter.
-var det allergimedisin?
(ville nok vært for den viderekomne)

En dommer sa noen kloke ord til en tiltalt i min ungdom når jeg satt på andre siden bordet, at det å være dårlig derpå var en god måte å ikke bli alkis på.
Etter det har jeg skjønt at det ikke er så aller verst å være litt livstrett og synes armageddon er nær en søndag i ny&ne.

Har hittils fortært en flaske pepsi og en pose med french fries. Blir lettere sulten av å lese denne tråden og tipper jeg kommer til å kokkelere et eller annet digg etterhvert. Av en eller annen grunn lager jeg alltid etellerannet ekstra digg på søndager. Fordi jeg fortjener det!

Har forøvrig hørt at allergimedisin skal hjelpe, men aldri prøvd det selv! MEN, som en kompis av meg sa, man har tross alt betalt for fyllesjuken så man skal jaggu nyte den!

Jeg får trøste dere ungdommene her inne med at fyllesyken blir verre og verre med alderen.

En god venn fortalte (og jeg bekreftet året derpå) at man i det man blir 30 plutselig får ikke bare en, men TO dager med fyllesyke.
Kanskje en mann som opplevd månelandingen kan bekrefte eller avkrefte om dette utvides med en dag per tiår?

Det er vel Zyrtec som skal hjelpe.. Dog, tror du må ta den samtidig som du begynner å drikke :)

Sjokomelk er konge.. Nøytaliserer syre, leskende.. Dette blir ett korstog for meg skjønner jeg!

Sportsdrikk og banan er min oppskrift. Det er mye man ikke kan gjøre noe med, men man kan jo alltids hydrere og sørge for litt drivstoff til prosessene kroppen jobber hardt med. Mer vann enn du tror, dessuten.