Dagen jeg var overbevist om at aldri ville komme

Medlem
19. juli 2013
Innlegg
501
Sted
Hamar
Sitter her og skjelver mens jeg skriver dette og titter bort på klokken som ligger i boksen sin, og der skal den ligge enda i litt over tre måneder.

Jeg har alltid vært interessert i klokker, og bestandig beundret spesielt Rolex som har vært min uoppnåelige drøm siden jeg var en liten gutt. Nå sitter jeg her og runder 20 år om litt over tre måneder og er eier av en fantastisk klokke som lenge har vært en drøm.

Den virkelige klokke galskapen startet nå i sommer da jeg var på Gran Canaria og ruslet rundt i alle butikkene som solgte klokker der. Var innom og tittet på Omega, Breilting, Rolex og mye annet snadder men endte opp med en Festina chrono bike limited edition 2013 som var innenfor noe jeg mente var akseptabelt å bruke på en klokke.
Når sydenturen var endt ble jeg nysgjerrig og ville lese mer om klokker og endte opp her inne. Det endte med at jeg solgte Festinaen og kjøpte min første mekaniske klokke. En Omega Seamaster diver 2531.80.00.

Omegaen har jeg hatt veldig mye glede av, og klokke interessen vokste veldig i månedene som kom. Uansett hvor fin Omegaen min var og hvor glad jeg hadde blitt i den var det en klokke som jeg ikke kunne slutte og tenke på. I det ene utstillings vinduet på Gran Canaria sto det en Rolex Explorer II med hvit skive jeg hadde falt her for. Så nå noen dager etter jul ringte jeg min nærmeste AD og de hadde klokken inne og jeg fikk prøvd den på. Dette endte med en bestilling og nå har klokken ankommet!

Selv om bestillingen av klokken og ankomsten var såpass tidlig var jeg så heldig at jeg fikk 06.05.2014 som er datoen for min 20 år dag i garantikortet, noe som kommer til å gjøre denne klokken blir veldig spesiell for meg.
Nå har den vært pakket opp i 15 min og jeg har fått sett litt på den, men nå skal jeg ikke se eller røre den igjen før 20 års dagen. Måtte de kommende måneder gå fort.

Tross mine dårlig skrive ferdigheter vill jeg dele litt rundt dette kjøpet da det betyr fryktelig mye for meg.

Denne blir med meg resten av livet!






 
Fin historie og gratulerer med utrolig kul klokke! Med fødselsdatoen i garantikortet er du "bundet" til denne resten av livet.. Denne må du ALDRI selge! :D
Veldig imponert om du klarer å holde deg unnda denne i 3 mnd ;)
 
Hehe, morsom lesing og gratulerer med en utrolig fin klokke :)
Jeg hadde aldri klart å la den ligge i den grønne boksen, DET er hvertfall sikkert :)
 
Gratulerer med en keeper, herlig med en klokke som har såpass stor betydning:) forøvrig er dette i tillegg et fantastisk vakkert ur:)
 
Gratulerer, og et godt valg! De tre månedene vil være verdt det!
 
Grattulerer! Må innrømme at jeg ble litt rørt av å høre historien din ekte klokkeglede, ikke finn på å selge den nå..
 
Mange takk. Jeg skal klare å vente uten problemer tror jeg, vil mene at jeg får enda større glede over den om 20 års dagen faktisk er første gang den den blir brukt. Og nei, denne skal aldri ut igjen. Det er jeg 100% sikker på:)
Har tenkt litt på å gravere noe på baklokket, men er i tvil om hva det skulle vært om det blir gjort.

Frem til jeg tar den ut av boksen igjen skal jeg prøvde å finne en reim som passer den. Tips taes imot på den kanten:D Orange isofrane vil muligens passe bra til sommeren og det vil kanskje en hvit skinnreim også gjøre?:D
 
Gratulerer så mye med en drøm i oppfyllelse! Om du klarer å holde fingrene av fatet i 3 måneder til, så kan du motstå enhver fristelse som skulle oppstå senere i livet!
 
Herlig historie og herlig klokke!

Ønsker deg 3 superraske måneder. Det står respekt av å la en slik godbit ligge så lenge;)

Gratulerer så mye!:)