Ikke fristene å bare bytte bort sin gmt master i denne?MVA OK - PRIS IKKE OK
Sist jeg sjekka så kunne jeg bestille datejust i tt i butikk(2 mnd siden).
Ikke fristene å bare bytte bort sin gmt master i denne?MVA OK - PRIS IKKE OK
Er nok ikke mange ukene før TT modellene er tilbake i monterne heller tror jegIkke fristene å bare bytte bort sin gmt master i denne?
Sist jeg sjekka så kunne jeg bestille datejust i tt i butikk(2 mnd siden).
Nå som usikkerheten har økt, har vel investorpåslaget økt ogsåMVA OK - PRIS IKKE OK
Jeg blir mer undrende når noen bumper annonsene sine 10 ganger uten å endre prisen. Da er det vel ganske åpenbart at man har priset seg feil.Jeg undrer på hva folk egentlig tenker når de bumper annonsen sin på TS/klokkeriet/Finn(legger ut på nytt) for N-te gang med 2-3% lavere pris og kaller det en god pris.
Tja , enkelte klokker selges jo veldig sjelden i Norge så om man ikkje må selge så kan man jo berre vente til noken finner ut at dei vil ha ei slik klokke. Eg vil jo tru at fleire rekner på kor mykje tap en ønsker å ta på modeller som ikkje er hypa for å kunne selge i Norge vs utlandet . Enkelte klokker halverer jo seg i pris fra ny i Norge mens dei selges litt sterkere i utlandet . Så kan man berre gjere en avtale neste gang man skal ut å reise å heller selge klokkene der.Jeg blir mer undrende når noen bumper annonsene sine 10 ganger uten å endre prisen. Da er det vel ganske åpenbart at man har priset seg feil.
Da blir den tatt av markedet, og klokken blir værende til markedet snur At du mener denne hører hjemme i kategorien "Dagens dårligste kjøp" synes jeg er en smule overdrevet, men nok om det. Uansett gøy å omsider få oppmerksomhet i en tråd her på TS, selv om den er av "negativ" art God helg!Siste sjanse etc. Oj, oj - hva skjer om 3 dager mon tro.
Solgt - Rolex 126610LV (Starbucks) - som ny - selges/byttes
Prøver denne ut igjen, da useriøs kjøper plutselig forsvant ut i løse luften. Med ny klokke i hus, blir det Ingen "trusler" om siste sjanse, eller urealistisk prisforlangende denne gang, av frykt for å bli hengt ut igjen under "Dagens dårligste kjøp" kategorien :) Fremdeles er klokken en dønn...www.tidssonen.no
Er det gitt at markedet «snur»? Det er vel mer sannsynlig at markedet normaliseres tilbake til at masseproduserte bruksting koster mindre som brukt enn nytt?Da blir den tatt av markedet, og klokken blir værende til markedet snur
Ingenting er vel gitt? Jeg vil ikke komme med noen spådom her av hvordan markedet skal utvikle seg, men historien viser vel at en korreksjon/nedgang etterfølges av oppgang. Tidsperspektivet derimot er vanskeligere å forutsi, så det får være opp til hver enkelt hva man tror på/har tålmodighet tilEr det gitt at markedet «snur»? Det er vel mer sannsynlig at markedet normaliseres tilbake til at masseproduserte bruksting koster mindre som brukt enn nytt?
Å betale over dobbelt så mye som noe er verdt vil vel kunne for veldig mange defineres som et dårlig kjøpAt du mener denne hører hjemme i kategorien "Dagens dårligste kjøp" synes jeg er en smule overdrevet
Hehe... Er ikke helt uenig med deg der, men når markedet har blitt/vært som det har blitt/vært, så kan det vel i alle fall i dag sies å være et aldri så lite kupp; før man evt. ser hvordan markedet utvikler seg neste uke/måned Jeg er ingen entusiast, og for min del er klokker bare moro uten økonomiske motiver; selv om jeg ikke liker å tape penger, noe som i aller høyeste grad blir tilfellet på denne klokken dersom den selges i dagens markedÅ betale over dobbelt så mye som noe er verdt vil vel kunne for veldig mange defineres som et dårlig kjøp
Ja, ryktes vel en generell økning på ca. 9-11%, som vel nesten er i tråd med inflasjonen i USA, og ikke så overraskende. Som du sier, så blir det interessant å se hvordan det vil påvirke bruktmarkedet. Tror ikke det skal ha så mye å si, men vet aldri hvordan dette markedet reagererSynes du har lagt den ut til riktig markedspris @superlaffen. Og som du skriver er det ingen som vet hvilken vei det går akkurat nå. Derfor er det mange som sitter på gjerdet. Stemmer det at Rolex setter opp prisene 1 september blir det spennende å se hvordan det slår ut på bruktmarkedet.
Ikke alle som er på listen hos AD eller vil være med på deres kjøpe lek for å komme på den. Det vet du godt @GrimReaper
Er det gitt at markedet «snur»? Det er vel mer sannsynlig at markedet normaliseres tilbake til at masseproduserte bruksting koster mindre som brukt enn nytt?
Har dårlig med kjennskap til bilmarkedet i gamle Øst-Tyskland, men det jeg er sikker på er at inflasjonen vil gå ned igjen. Rentene går nok på kort sikt (i Norge) raskere opp enn sentralbanken tidligere har skissert, og skal nok ned igjen raskere enn de hadde sett for seg. Igjen; synsing fra min side, har ingen fasitsvar på detteDet eneste markedet jeg kommer på i farten hvor bruktpris på masseproduserte bruksgjenstander lå høyt over nypris over lang tid er biler i Øst-Tyskland. AD hadde lange ventelister og en Trabant i gråmarkedet var verdt gode penger.
Med 9-11% generell inflasjon og stigende renter, hva er sjansen for at markedet for brukte luksusvarer stiger?
Å betale over dobbelt så mye som noe er verdt vil vel kunne for veldig mange defineres som et dårlig kjøp