Dagens dilemma

Edzilla

Community Manager
Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2011
Sted
Oslo
Skal servere kalkun på nyttårsaften. Men sliter med å få tak i ferske kalkunbryst. Trenger fire stk.
Så alternativene pt. er
  1. Kjøpe to hele råe kalkuner for så å skjære ut brystfiletene.
  2. Kjøpe frossen kalkunbryst. Dessverre så er disse tilsatt 8-9 prosent saltlake.
  3. Håpe på at noen plutselig får inn rå kalkunbryst på supern....

Redigert:
Det må da være en eller annen plass i regionen der som har?
Men min far har kanskje kjennskap til en eller annen bonde som driver med kalkun, så kan høre med han.

Gjør gjerne det @Skogsmatrosen
Synes det blir for galt å kjøpe to hele kalkuner for så å kaste 60-70 prosent av fjørkreet.

Kjøp to hele kalkuner, løk, sjalottløk, gulerøtter, persillerot, purre, og tørrsaltet bacon. Skjær ut filetene og lag det av dem du hade planlagt. Deretter kan du lage coq-au-vin ( kanskje det heter "Dindon-au vin" når det er kalkun) av resten!

Kjøp to hele kalkuner, løk, sjalottløk, gulerøtter, persillerot, purre, og tørrsaltet bacon. Skjær ut filetene og lag det av dem du hade planlagt. Deretter kan du lage coq-au-vin ( kanskje det heter "Dindon-au vin" når det er kalkun) av resten!
AMEN!

Satser på alt. 1 @OEJ @Callahan @Brocot
Skal ha en testrunde det jeg kjører brystet i sous vide sammen med litt andefett. Prøver 5 timer på 61 grader.

Jeg prøver alltid å avslutte vakumeringen litt før all luften er ute når jeg vakumerer fugl. Da slipper du at fuglen former seg etter posen eller at du får mønsteret fra posen overført til stykket. Vakumerte noen kyllingfileter uten å avslutte og resultatet så absolutt ikke ut som kylling...

Passer du på at den gjenværende luften havner øverst i posen og ikke er i kontakt med stykket spiller det ingen rolle for resultatet.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla