Liker denne tråden!
Dette er 39.5mm versjonen av Planet Ocean som jeg kjøpte til meg selv i 40-års presang for noen år siden.
Stadig den ultimate sommerklokka for meg. Jeg gjorde en tankefeil og solgte den første året, tok heldigvis til fornuften og fikk kjøpt den hjem igjen fra samme kar. Takk TS! Stopp meg hvis jeg legger den ut på markedet igjen.
Jeg bruker den ikke daglig, det er mer en helgeklokke. Jeg får en spesiell følelse når jeg tar den på. Det er noe med den tyngden/nærværet, byggekvaliteten og den solide men nesten "flytende" lenka. Det føles som, og jeg klarer ikke si det på en mindre nerdete måte: å ta på en magisk rustning.
Armor up.
Tingene jeg liker best:
* Kort lug-to-lug! 39.5mm diameter er bra, men 45mm vingespenn gjør den spesielt bra for oss med tynne håndledd. Det er få moderne high-end divere som spiller i denne divisjonen.
* Designet på skiva og hendene. Jeg digger de symmetriske, kraftige "pil"-viserne og skivas
homage til vintage Seamaster 300-modeller.
* Fargen som går fra grålig i et lys, til knallblå i annet lys.
* Lenka er som nevnt konge. Tjukk og robust. Leddene føles "oljet": ingen rasling.
* 3-trinns on the fly mikrojustering i spenna. Dette burde være
standard på alle dyre klokker nå. Jeg fatter ikke at de shipper klokker til 50-100k++ uten å gidde å designe inn dette som standard feature nå, iallfall på litt sporty/robuste modeller.
* Under radaren. Ingen har sagt noe om klokka mi under vanlig bruk og ikke lagt merke til at folk har glant på den. Dette er en grunn til at jeg ikke har lyst på Sub.
Tingene jeg liker mindre:
* Skulle ønske kassa var 1-2mm tynnere.
* 19mm lenke, tror den hadde sett helt fin ut med 20mm ved remfestet.
* Prisgaloppen på denne hos forhandler siste par år. Gjelder jo mange klokker dette, men likevel. Skulle jeg kjøpt meg en 40-års presang fra AD i 2022 så vet jeg ikke om jeg hadde landa på PO, for Omega er i ferd med å forlate min pris-stratosfære.