Dagens Klokke 2011 - 5008 Bilder! Ny Link!

Medlem
20. juli 2009
Innlegg
474
Her er alle bildene som ble postet i tråden "Dagens Klokke" i 2011.

Iflg. Mathfjeld tar det 8 minutter å laste ned fila herfra: http://www.megaupload.com/?d=0MMMAAFB.

Oppdatert Link, bruk heller denne: https://rapidshare.com/files/3747016167/DK2011.zip.

Last ned og nyt synet! Sponon anbefaler at bildene brukes som skjermsparer samt at man har konkurranse med andre klokkenerder og gjetter hva bildet viser!

Post gjerne dine favoritter etterpå.

Enjoy! :oops:

Mine favoritter!

Denne vil jeg ha:
DK_2011_0001.jpg


Gjennomført stil:
DK_2011_0002.jpg


Eneste "off-topic" bildet som slapp gjennom min "sensur", men jeg liker damer så...:
DK_2011_0003.jpg


Noe sier meg at fotografen av de to siste er samme person, ikke vet jeg. Uansett var det 3 koselige timer når jeg bladde igjennom alle.

Programvare lastet ned og fjernet duplikater. Jeg gikk gjennom og fjernet alle "off-topic" bilder. La da merke til at det er mange våpenglade kokker her inne og at alkohol er viktig.

Fra ifjor er det færre bikkjer men flere fly. :confused:

Utrolig god kvalitet på bildene, vet at det er flere enn meg som setter STOR pris på alle bidragsyterne her! Bra jobba. :D

Hva er dine favoritter?

+

PS: For 2010 var det 5049 bilder... :?

PS(2): Til utøveren av liberalt yrke som tidligere år har skrevet lang PM ang. rettighetene til bildene. Send årets melding til advokat Per Danielsen eller til Wikileaks… All honnør går til fotograf/opprinnelig poster som ved å poste til www er klar over at de ligger tilgjengelige for alle…
 
Tid? å se på ?
Eller å lage filen ? Eller å laste ned ?

Svarene er i hvert fall;

Det har tatt ca 1 år og nesten 2000 medlemer å lage innholdet.
Det tar ~40 min å laste ned fordi megaupload er ganske treige.
Antar at det har tatt masse tid å lage selve filen så pluss i boka for at Arthur har tatt seg tid!

Gleder meg til filen er nede!
 
Egentlig ikke, jeg går igjennom postene - høyreklikker på hvert bilde og skriver inn filnavn og trykker enter. Gjorde dette 5008 ganger...

:rolleyes:

Tok 4 timer, 1 time hvor software ordnet og ca. 3 timer på å kjapt går igjennom bildene. Deretter "renamet" excel for meg.

Det er jo 3. gangen dette blir gjort så erfaringen ligger inne, men siden jeg aldri vil kunne bidra med "klokkekunnskap" blir dette mitt årlige bidrag.
 
Utrolig bra, Arthur.

Har flere ganger tenkt at det kunne vært interessant, eller i alle fall litt moro, med en statistikk som viser antall klokker pr manufaktur/merke. Jeg startet så smått, men etter ca 10 sider innså jeg at dette ble for mye jobb. Alle kopier må lukes ut osv.


PS: Det er nok ikke samme fotograf av de to bildene du nevner. Om ikke du vet noe som ikke jeg vet :D
 
Utrolig bra tiltak! Takk for at du gidder, det er definitivt en stor mengde arbeid i å gjøre noe slikt. Skal laste ned.

Men nå skal det soves, først av alt. God natt folkens :)
 
Fantastisk bra tiltak, skal laste ned så snart jeg kommer meg på pc igjen.
 
Mener å huske det er secondman på bildet, send mail til minuteman så vet han nok hvilken klokke det er. (Far og sønn)