Dagens klokke

red.jpg


Ødelegger for Rolex dagen :)
 
Omega Chronostop i dag

Lenge siden sist. For lenge siden. Skjønner ikke hvorfor. Veldig kul klokke på original rem og spenne:
Chronostop.jpg

Denne klokken minner meg på at årene mot slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet bragte oss noe av det beste innen klokkedesign, bildesign, motorsykler, musikk og ikke minst folk (jeg regner med at flertallet her inne er fra samme periode).
 
Lenge siden sist. For lenge siden. Skjønner ikke hvorfor. Veldig kul klokke på original rem og spenne:
...
Denne klokken minner meg på at årene mot slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet bragte oss noe av det beste innen klokkedesign, bildesign, motorsykler, musikk og ikke minst folk (jeg regner med at flertallet her inne er fra samme periode).

Knallfin :) Jeg liker godt de gamle Omega-reklamene for denne, spesielt "Driver's" modellen :D

Du har selvsagt helt rett når det gjelder folk fra 70-tallet ;)

chronoad1.jpg


chronomatch.jpg


ngaduk70-1.jpg
ngaduk70-2.jpg


p1415.jpg
 
Som uhelbredelig bilnerd er jeg veldig lysten på en av disse driver`s modellene. Disse skal bæres på innsiden av håndleddet og har skiven dreid 45 grader slik at den kan avleses når man kjører. En annen tilnærming til denne problemstillingen representerer Gruen Curvex fra 40-tallet. Denne er buet og skal bæres på siden av håndleddet, se mer her: http://www.autoweek.com/article/20080821/FREE/258669040. Kult med buet urverk.
 
Jeg hadde en slik Driver i samlingen frem til jul. Da det ikke var noe kjøpelyst etter annonse ga jeg den i julegave til en god kompis. Man kan di han ble rimelig fornøyd!
 
Er det du som stakk av med den! Siklet på den der, fargen minner svært om den bilen min skal lakkeres i, hehehe!