Dagens klokke

Kjeder meg i kø tar en dagens til
4FBAAFD0-DA85-4811-B36E-35C52B7DD348-4753-000003F5D96E52A1.jpg
 
Egg? Her må du forklare :p

Google

At least one post in this series mentioned storing a bronze watch with hard boiled egg yolk in a sealed container to darken it quicker. It is the sulfur in egg yolk which causes this, forming copper sulfate. Per the below Wikipedia link a Patina is a tarnish and if you click on the word tarnish in the first paragraph of the article "tarnish" is defined as corrosion.
 
Egg? Her må du forklare :p

hydrogen sulfid (?) fra egg reagerer med bronse og fører til patinering.
Man legger uret, kun kasse og spenne, i en pose eller lufttett plastboks med et eller flere kokte egg.
Hvor lenge uret skal ligge sammen med egget har en rekke faktorer så prøv deg frem.

Det geniale med en bronsekasse er at du kan starte på null igjen med litt kobberpuss dersom patinaen blir ujevn eller overdreven. Det er også en fin test om du har fått bronse eller messig kasse;)

Google "boiled egg treatment" eller "bronzo egg"
 
Ser for meg å være en flue på veggen under prosessen. Heeelt normalt å legge klokken i en boks med kokte egg ;)

Fantastisk resultat da!
 
hydrogen sulfid (?) fra egg reagerer med bronse og fører til patinering.
Man legger uret, kun kasse og spenne, i en pose eller lufttett plastboks med et eller flere kokte egg.
Hvor lenge uret skal ligge sammen med egget har en rekke faktorer så prøv deg frem.

Det geniale med en bronsekasse er at du kan starte på null igjen med litt kobberpuss dersom patinaen blir ujevn eller overdreven. Det er også en fin test om du har fått bronse eller messig kasse;)

Google "boiled egg treatment" eller "bronzo egg"

Med en veldig "mild" patina på min bronse-Helson så funket det faktisk med ketchup for å få den som ny igjen :) om ketchup funker på såpass hissig oksidering vet jeg ikke, men kan være verdt et forsøk.
 
Veldig praktisk hvis man går lavt blodsukker da...

Her går jeg for langtekkelig, naturlig patinering mest mulig påført av meg selv, i min treskute på hvertfall tre av de syv hav:)
 
Ser for meg å være en flue på veggen under prosessen. Heeelt normalt å legge klokken i en boks med kokte egg ;)

Fantastisk resultat da!

Morsomt! Og litt absurd...

Her sitter voksne menn (iallefall relativt voksne og de fleste hannkjønn) og diskuterer de sykeste detaljer over en lav sko. Og når egg-trikset kommer på bordet for diskusjon så følger jeg spent med - fantastisk deilig å ha en hobby:) Og en hobby uten tilsnitt av nerderi har vel heller ikke de rette hobbyegenskapene?

God kveld til alle asylanter, på tide å legge noen barn, for så å ta fatt på litt jobb igjen.
 
Dagens klokker.
IMAG0734.jpg


Begge er tunge og gode. Begynner å slå meg til ro med at disse utgjør en flott samling, kanskje med et tilskudd av en planet ocean som beater :)
 
Dagens klokker.
IMAG0734.jpg


Begge er tunge og gode. Begynner å slå meg til ro med at disse utgjør en flott samling, kanskje med et tilskudd av en planet ocean som beater :)

Milde Himmel!!! Kunne finansiert en 930 for bare en av de der.... På den annen side- en 930 kan ikke bæres på armen ;) Herlig bilde. Men den Repsilpakka i bakgrunnen? Er du dett i nesen for tida?
V a k r e ur sjuli- som om du ikke visste det selv :p