Dagens klokke

20130113_194212_zps265430cf.jpg


Ble en quartz idag, men artig klokke med mye funsjoner og touch :)
 
Det knirker i den tørre snøen der vi staker ut egen løype gjennom skogen. Blåføre. På kryss og tvers går det dyrespor som følges av en ivrig vorstehernese. Anorakken er snau, men sjarmerende falmet etter to tidligere generasjoners bruk. Appelsinen var så kald at jeg mistet følelsen i fingrene da jeg skrelte den. Kvikk Lunsjen ga jeg opp - jeg kan ikke huske at den var så kvalmende søt da Freia laget den? Blåtimen fyller den skyfrie himmelen og de første stjernene blir synlige. Det biter i kinnene og river i nesen. Minus 19. På tide å spenne for bikkja og haste tilbake til hytta, kveige i peisen og sette svigermors medisterkaker på svartovnen. Søndag.
bilde-121.jpg
 
Jeg har vel eid min 16758 et par år nå, uten å bytte bezelinsert. Litt av årsaken var muligens at jeg ikke ville utsette en myk 18k bezel for flere stress enn nødvendig, men etterhvert glemte jeg også rett og slett at jeg hadde en bezel til :confused: Bezelen som satt på ved kjøp var svart, korrekt, men akk så ny. Vel og bra på svart nato, men kanskje litt hard i kontrast til resten av uret som er et ypperlig eksempel på wabi-sabi ...

Den opprinnelige (også sorte? edit:litt usikker merker jeg) inserten hadde fått endel skrammer og sår, og forrige eier hadde bestemt seg for å gi den en ekspress-patinering i ovnen (som sannsynligvis ganske mange vintagebezeler og -skiver har fått, man bør ikke være for naiv ;)). Resultatet er gyldent fadet i sjatteringer av lilla og brunt.

Tenkte jeg skulle prøve den på i dag, og komplettert med en brun skinnrem fra Hodinkee synes jeg dette ble vakkert! Hakket hvassere enn urets tidligere inkarnasjoner på croco og nato. Hva synes dere? :D

1-DSC_5785_zpsa18bc505.jpg
 
Redigert:
Kjenner jeg bruker forholdsvis mye tid av døgnet til å fundere på hvordan jeg skal få råd til å finansere en Smurfr!

Hehe...tusen takk, den er flott så det holder :)
Det er vel alltid sånn, vi søker etter noe nytt og bedre. Men det er viktig med drømmer og mål. Selv fikk jeg et tilbud på to pateks idag;
den ene en 5980 med hvit skive, den andre en 5726 med sort skive. Begge er kliss nye, og koster noe sånn som 353 og 291. Jeg skulle få 18% rabatt på de prisene.
I utgangspunktet fristende, men det forblir med drømmene. En gang..

Skille

Anders - synes det ble råbra :)
 
Kompis kjøpte Aerospacen igår over en middag, så plutselig ble jeg sittende med hans klokke på armen hjem.
Dessverre må den leveres tilbake senere idag, tror vi kunne ha trivedes sammen:eek:

20130114_145238.jpg
 
Explorer i dag før den sendes avgårde til lervik igjen i morgen for å justeres. :D

DSC_3593-1_zps18aeec6c.jpg
 
Bildet er ikke fra i dag, men samme klokken har vært på armen i dag.

P1100427_zps1cd04c9c.jpg


Bildet er tatt på Reinskarvet ca. 1750 moh. på lørdag.