Dagens klokke

Sol og måne i Bergen. Siden jeg ikke har Master eight days lenger står jeg for månen denne gangen.

1000-16-1_zps873afc94.jpg
 
Illustrasjon: Tok to bilder nå med ca samme utsnitt, men det ene er zoomet ca 3,5x ift det andre. UTM 39mm og UTM 52mm :cool:

1000-2-5-1_zps3acf0f83.jpg


1000-17-1_zpse5526f28.jpg



Konklusjon: Stol aldri på bilder!
 
Du ser på hånden at det er tatt med vidvinkel, derfor ser klokken mye større ut ift håndledd enn det som er tilfelle

Hehe, bilde er ikke tatt med vidvinkel...:eek: Ser at det kan virke sånn @Tore

Ser det nå ja. Den strekker seg litt vel mye.

Synes klokken så stor ut...

Klokken er nok så stor med mine små håndledd:eek: @Chalshus

Ferskt bilde:)
c7dPP8x.jpg
 
Redigert av en moderator:
Hehe, bilde er ikke tatt med vidvinkel...:eek: Ser at det kan virke sånn @Tore

Litt vidvinkel er det vel? Jeg mener ikke som i fish-eye, men iphone og de fleste kompaktkameraer har vidvinkelenden av objektivet som default når du skrur det på.

Nå skal jeg ikke gå helt fotonerdamok i denne tråden (bare litt), men egentlig har ikke brennvidden (vidvinkel/tele) noe å si, bare avstanden til objektet. Altså tar du kameraet lenger vekk får du et mindre forvrengt perspektiv og klokken blir mindre på armen. Det du oppnår ved å zoome inn igjen er bare at utsnittet kommer tilbake der du var med vidvinkelen.
 
Redigert av en moderator:
Fortsatt på strapkjøret @adamskater? Lå det ikke en tråd om at du var en lenkemann? Blir ikke storinnkjøp før du legger bort alle småkjøpene..

DCAFBAB9-orig.jpg
 
Redigert av en moderator: