Dagens klokke

Dagens mekkeklokke, Seiko 5 på Stowa skinnreim:

9613A54B-A07E-4C3D-B7F8-4B636A0C4B32-5297-0000036D3EC44B49_zps179df0c5.jpg
 
Dagen stilles ved å trekke ut krona og trykke på den nedre kronograf knappen. Fiffig kontruksjon som er så godt som umulig å gjette seg til. :)


Dette var et svar til Churchill og hans Citizen!


Mvh

Jarl

Takk for hjelpen, O vise Jarl. Å stille dagen viste seg å være et mysterium inntil du sa dette. :p
 
Påskestress?
-næsj da! ... ikke enda :)

8g8o7EX.jpg

Lader batteriene (unnskyld quartz-spøken) med survival-kit en sjelden time far får for seg selv før fjellet tar oss @The Player
 
Redigert av en moderator:
Samme dagens som gårsdagen på påsketur..

Liker ferie, kan gjøre hva jeg vil når jeg vil.

image_zps9f961f6d.jpg


Overraskende dårlig kvalitet på ipadkamera, aldri brukt det før. Kanskje bare dårlig lys?

Edit: aner ikke hvorfor opp ned.
 
Redigert:
Nyter faktisk dagen på Kvitfjell med småfolk som begynner å bli ganske gode på slalomski...

Bytter på to klokker i dag, en egen gammel ræleklokke... Kan pga materiale ikke kalles for gammelt spikerstål, men fysj av meg så ekkel den er...

P3283473_zps1fb3739a.jpg



Dessuten har vi en klokke jeg har hos meg i serviceøyemed.

Har ellers funnet ut av at jeg ønsker å være verdens beste urmaker...

Hvordan gjør jeg så det? Vel, Rolex har Chronometersertifikat, JLC har 1000 timers testen...

Jeg da? Hva kan jeg gjøre? Vel, jeg begynner med å kjøre denne rakkeren gjennom Greg sin egen 10.000 timers test! Det tar år og dag før eier får klokke tilbake, men DA skal han være fornøyd. Det stopper ikke her, etter de 10.000 timer må jo klokken eventuelt serves, og da venter nye 10. tusen timer... Alt i alt klokkeverdenens beste test. Vi LEKER da ikke butikk gjør vi vel... :)

P3283470_zps9fb4dcbd.jpg
 
Liker ferie, kan gjøre hva jeg vil når jeg vil.

Overraskende dårlig kvalitet på ipadkamera, aldri brukt det før. Kanskje bare dårlig lys?

Edit: aner ikke hvorfor opp ned.

Det er ikke så viktig med kamera og kvalitet.
Selv om jeg er sykt imponert over bilder jeg finner i denne tråden, er det nyttig å ta med seg krilles opprinnelige ide; det er ok med rævva kvalitet. Det er øyeblikket i dagen som teller.
Forøvrig; elsker sd og Glenlivet!