Dagens klokke

Nydelig. Ser ut som den har fått litt juling opp igjennom. Hva slags modell er det og hva er historien? Har du kjøpt den slik eller tilført den juling selv?

Prøver å tippe på modellen:) jeg ser ut som en 6309-729X eller en 7002-70xx mtp kasse utførelse og skiven.

Denne kom him etter en god spa behandling oss urmakeren i dag, perfekt timing da jeg reiser til Frankrike om en times tid :D

Ser ut til at de var litt ivrige med polering av lugs, hva tror dere? burde jeg gå ned å få de børstet opp eller funker det? Litt rart med den helbørsta lenka synes jeg, også vil jeg jo ha den orginal såklart :)

20130709_174306_zps4eb59d9d.jpg

Her ville jeg fått kassen børstet, ja, selv om klokken er nydelig blir det krasj med polert kasse og børstet lenke.

Bilde tatt litt tidligere idag, men har ikke fått Wifi før nå:) Fantastisk flott dag i Alicante by. Tittet på mye lekre ur!

null_zpscaba702c.jpg

Ferie er digg!
De seneste sommerne har ikke akkurat stått i solens tegn. At det har vært såpass mye fint vær i første del av ferien er en real opptur/overraskelse :cool:

DSC_0563_zps0d69c0f0.jpg

Prøver å tippe på modellen:) jeg ser ut som en 6309-729X eller en 7002-70xx mtp kasse utførelse og skiven.

Bingo !
Det er en 7002-700A. Jeg kjøpte en 6309 fra filippinene her forleden, og fikk med denne siden jeg måtte betale noen avgifter til Western Union. Nå er det nesten slik at jeg bruker denne mest - har et tonn med sjarm :D
Kan se ut som den er fra 1990, så den har levd et hardt liv i det fuktige klimaet. Glasset er nesten helt matt av riper - masse smuss selv på innsiden av glasset, men tikker og går, hehe.

Arvtageren er SKX173 som ser nær identisk ut.

Hvordan har været vært i Cannes den siste uken, @GrandCarrera? Vi reiser ned på mandag, og de har meldt regn hele uken :(

Sorry sen reply @Thomas ! Du er jo nede nå, så du vet vel hvordan været er nå, men siden torsdag forrige uke har det vært veldig bra temperatur og nesten skyfritt! Opplastingen har streika, så ikke noe bilde av explorern idag dessverre, men livet nytes i Cannes :)

Redigert av en moderator:
d72d3494e93211e2855d22000aeb0d0e_7.jpg

Morgenen begynte bra inntil en åpenbart sinnsforvirret knarker satte seg ned ved siden av meg på off. transport og begynte å legge ut om at han levde for 1500 år siden, at jorden var universets sentrum og det kunne han bevise og at seksuell lavealder burde senkes til 9 år. Da sa jeg takk for meg :p:mad:
There`s a lot of nuts out there, og denne var nok ikke av den sorten som burde bevege seg fritt...