Dagens klokke

1974

1974_zps7adb6b42.jpg
 
Wow! Vil vite mer om den, Lemen!

Det kan la seg ordne @Medici og @acenorway. Denne klokken er en Glashütte Spezimatic og ble plukket opp av meg for ett års tid siden under en langweekend i Praha. Klokken ble produsert av ”VEB Glashütte Uhrenbetriebe GUB” altså folkets urfabrikk, som oftest kun omtalt som GUB.

Klokken har et automatisk urverk produsert under navnet kaliber 75 (GUB 06-26) og tikker med en frekvens på 18.000 bpm. Kassen er dessverre gullbelagt men holder seg veldig godt til å være produsert en gang på 70-tallet. Akkurat kasseformen (som oser 70-talls estetikk) ser man igjen til en viss grad i Glashütte Originals Senator Sixties linje, da spesielt enkelte av chronograph modellene. Sånn kvalitetsmessig er disse klokkene så som så, de var tross alt produsert i Øst-Tyskland i god kommunistisk stil.

Kort og godt er dette en rimelig liten vintageklokke hvor verdien ( i mine øyne) hovedsakelig ligger i den morsomme historien bak merket (som sikkert noen av sonens vintage-entusiaster vet mer om)

ps. slenger med ett dagsferske bilder. Håper dette går greit!

glashutte2_zpse95e540c.jpg
 
Redigert av en moderator:
Jeg sier dette hver gang, men det er så mye pent og se her inne. Fantastiske klokker og bilder.
Her er mitt ydmyke bidrag for dagen, med ny reim tilogmed. :)

 
explorer2_bnw_zps3eb1efbb.jpg

En stund siden sist, og ikke mye har skjedd. Det hender fortsatt jeg sitter og kikker på den som om det var den første dagen jeg fikk den. Det begynner å vise at den har vært en armlengde unna gjennom tykt og tynt, eventyr og utfordringer. Og den kler det svært godt.
 
Er i Italia og sjekker ut jordskjelv sikring i ett av våre nye system. Ellers er de generelt ikke så interessert i HMS:confused::confused:

20131003_175719_zps034bfa82.jpg
 
Redigert: