Dagens klokke

Fantastisk @braza2013 Denne må du fortelle mere om. Er den manuell eller automatisk?

@MINUTE_REPEATER Ja, dette var virkelig uventet!

Denne er automatisk, og finnes faktisk fortsatt i Sinns sortiment. Klokken kom i 1996. Plexi-glass og 38.5 mm. Har veldig sansen for Sinn, men hadde ingen igjen i boksen før i dag. Faktisk er 356 og 104 de to modellene jeg vurderte som fremtidig kjøp, så at akkurat denne lå begravd under en haug med skrot er helt verst.

Min far jobbet i Braathens hele sitt liv og så denne på armen til en kaptein for ti/elleve år siden. Han likte den så godt at han skaffet en selv, og den ble flittig brukt, før den ble lagt vekk for noen år siden. Denne trenger nok en service - opptrekket er grøtete og pusherne er seige, men den går tilsynelatende fint.

Riper herfra til månen på både plexi og lenke - mye frustrert deskdiving den siste tiden i Braathens?

Alt i alt: årets beste julegave kom sent, men godt:)
 
Redigert av en moderator:
Kos dere på gtg, bergensere ++.
Her er det en stille og rolig lørdagskveld.
IMG_20131228_094415_zpsa0c10a5c.jpg
 
På plass... På hytta... I et helvetes vær... Øl er åpnet... Stilling er inntatt.... Trenger jeg å nevne at det er beater i dag??

229A4F57-250B-489D-98A9-3C18E735F3B7.jpg
 
Mye pent her den siste tiden. Gratulerer med ny, lekker Patek, @andersmp! Rett og slett et lite kunstverk:)

Jeg sitter fergekø på vei til familieselskap. RW Freelancer - mitt første mekaniske ur, er med.

 
Redigert av en moderator: